به گزارش ایرنا، محمود جعفری دهقی پنجشنبه شب در آیین گشایش دفتر انجمن ایران شناسی شعبه شاهرود، در سرسرای خوارزمی پژوهشکده آموزش و پرورش این شهرستان، افزود: شاهرود امکانات بسیاری در حوزه هایی چون معدنی، فرهنگی و گردشگری داشته و انجمن ایران شناسی می تواند در معرفی آن ها در جذب جهانگردان و ایرانگردان نقش داشته باشد.
وی همچنین یکی از اهداف این انجمن را تأسیس شعبه و فعالیت در شهرهای دارای پیشینه فرهنگی و تاریخی برشمرد و تصریح کرد: انجمن علمی ایران شناسی با گرفتن مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به هر موضوعی که به فرهنگ و تمدن ایران زمین مربوط شود، می پردازد.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران همچنین به برگزاری دوره های آموزشی توسط این انجمن و صدور گواهی معتبر علمی اشاره کرد وگفت:می توان همایش های علمی را به تنهایی و یا به صورت مشترک با دیگر نهادهای علمی برگزار کرد.
جعفری دهقی معرفی شخصیت های فرهنگی و علمی منطقه که از دیرباز تا به امروز نقش مهمی در تعالی این خطه داشتند، از دیگر اهداف تأسیس انجمن در شاهرود دانست و یادآور شد: چاپ آثار علمی و فرهنگی مردم منطقه و برگزاری کرسی های نظریه پردازی برای جوانانی که حرفی تازه برای گفتن دارند، از دیگر فعالیت های انجمن ایران شناسی است.
وی اضافه کرد: انجمن از اداره ها و سازمان های موجود در داخل و بیرون از شاهرود بعنوان اعضای حقوقی نام نویسی می کند تا بتواند از کمک های مادی و معنوی آنان بهره برد.
مدیر دفتر انجمن ایران شناسی شعبه شاهرود هم از واگذاری ساختمانی از سوی یکی از نهادها برای فعالیت این انجمن خبر داد و گفت: قرار است امکاناتی شامل سالن کنفرانس، سالن جلسات و کلاس های درس در اختیار انجمن ایران شناسی و همچنین بنیاد فرهنگی بایزید بسطامی که به زودی آغاز به کار می کند، قرار گیرد.
مجید پازوکی یکی از نیازهای این انجمن و همچنین بنیاد بایزید را کتابخانه ای مرجع برای انجام فعالیت های پژوهشی دانست و افزود: در شرایط حاکم بر کشور، اختصاص ساختمان برای استقرار انجمن کار بزرگی است و بیش از این انتظاری از مسوولان نمی رود.
وی بر ضرورت آغاز کار سریع بنیاد فرهنگی بایزید بسطامی و نقش آن در ارتقاء جایگاه شاهرود در کشور، تأکید کرد و گفت: انجمن ایران شناسی در شاهرود و بسطام هم می تواند منشأ خدمات علمی و فرهنگی و توسعه اقتصادی برای منطقه باشد.
به گزارش ایرنا، شامگاه پنجشنبه دفتر انجمن ایران شناسی شعبه شاهرود در این شهرستان آغاز به کار کرد. همچنین مجید پازوکی، مدیر این انجمن در شاهرود مسوولیت تجهیز کتابخانه این نهاد علمی و فرهنگی را با هزینه شخصی برعهده گرفت.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.