به گزارش ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی عصر روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در سالن مدیریت بحران، افزود : اگر اشتغال مورد نیاز جامعه به خوبی ایجاد شود، سیر اعتیاد افراد به مواد مخدر نزولی می شود.
وی بر تقویت و اصلاح فرهنگ کار در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد : در حوزه اجتماعی بزرگان و معتمدان به ویژه در مساجد باید درگیر مقابله با مواد مخدر شوند، این مساله در استان انجام شده و پاسخ داده است.
استاندار سمنان بیان کرد : اگر همدلی در استان تقویت شود، شعار رفع بیکاری میسر است که این مساله به پاک شدن جامعه از مواد مخدر کمک می کند.
وی اجتماعی کردن مقابله با مواد مخدر را مهم برشمرد و تصریح کرد : بسیاری از حوزه های اجتماعی بدون هزینه می توانند برنامه های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را همراهی کنند که در استان گام های قابلی در این زمینه برداشته شده است.
چاوشی تاکید کرد : همه باید بدانند همکاری در مقابله با موادمخدر از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است یعنی همه بخش های جامعه باید در آن مشارکت کنند.
این مقام عالی دولت در استان سمنان اضافه کرد : ایران گام های بلندی در مقابله برداشته و با احساس مسوولیت در قبال بشریت، مرزها را به روی قاچاقچیان بسته است در حالی که می توانست با بازگذاشتن این مرزها، درآمدزایی در این بخش داشته باشد.
استاندار سمنان تاکید کرد : ایران اسلامی حتی در برابر جوانان آمریکایی و اروپایی احساس مسوولیت می کند و به همین دلیل نمی توانیم در برابر مساله توزیع مواد مخدر از کانون اصلی تولید که در همسایگی ایران قرار دارد بی تفاوت باشیم.
وی با اشاره به این که در مقابله با مواد مخدر باید سخت و بی امان ورود کنیم زیرا منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی است، گفت : با تاکید رهبری، باید اهتمام جدی در مقابله با مواد مخدر داشته باشیم و بین دستگاه های مختلف هم افزایی وجود داشته باشد.
در این نشست سعید عمرانی معاون دادستان کل کشور و جمعی از مسوولان کمیته های مختلف عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان حضور داشتند.
سال گذشته در استان سمنان بیش از 6 هزار کیلوگرم و در چهار ماه سال جاری 2 هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال 96 رشد 120 درصد داشته است.
6103 /6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.