آیت الله سید محمد شاهچراغی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : عده ای می گویند که در استان بیکاری نداریم اما به این افراد می گویم در روز سری به دفتر امام جمعه سمنان بزنید و تعداد افراد بیکار و فقیری که از مسوولان مطالبه دارند را ببینند.
وی اظهارداشت : فقر و تنگ دستی ریشه بسیاری از نابسامانی های اخلاقی است و مسوولان برای رفع این چالش هر چه سریع تر اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد : مسوولان با رویکرد جهادگونه برای رفع مشکلات معیشتی مردم اقدام کنند و برچیده شدن نداری و فقر در جامعه، گرایش مردم به مذهب و اسلام را افزایش می یابد.
امام جمعه سمنان بیکاری را یکی از دغدغه‌ های اساسی خانواده ‌ها برشمرد و افزود : دولتمردان صدای بیکاری جوانان را بشنوند و دیگر دوران وعده دادن گذشته و با اخلاص و همدلی برای رفع مشکلات آحاد مردم گره گشایی کنند.
وی بیان داشت : بخش قابل توجه ای از بزهکاری های اجتماعی متاثر از فقر و بیکاری در جامعه است و افزایش آمار اشتغال می تواند رافع مشکلات کنونی کشور باشد.
شاهچراغی ادامه داد : از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست تا به دلیل کوتاهی مانع اجرای این سیاست ها شود زیرا این راهبردها موجب رفع مشکلات استان و کشور می شوند.
به گزارش ایرنا، در سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم ‌نامه های سرمایه ‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌ های سرمایه‌ گذاری استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان 2 هزار و 10 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.