علی اصغر جمعه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان سامانه اقدام ویژه اتاق را به منظور رصد روزانه مشکلات از طریق کارگروه اقدام ویژه ایجاد کرده است.
وی خاطرنشان کرد : این سامانه دارای نشانی الکترونیکی با قابلیت دریافت پیام های صوتی و متنی تولیدکنندگان است تا بتوان مشکلات و مسایل واحدهای تولیدی را به صورت روزانه در این سامانه ثبت کرد.
رئیس اتاق بازرگانی سمنان ادامه داد : بررسی و تحلیل موارد و پیگیری مسایل با همکاری دستگاه های اجرایی و قضایی مرتبط از اهداف کارگروه اقدام ویژه تعیین شده است تا به این ترتیب باری از مشکلات تولیدکنندگان کم شود.
وی با بیان این که دولت در حوزه اقتصاد باید برنامه کلان و راهبردی داشته باشد، تاکید کرد: هدفگذاری بلندمدت و رصد مشکلات فعلی با در نظر گرفتن مسایل احتمالی باید منجر به تدوین برنامه ای انعظاف پذیر در حوزه اقتصادی برای کمک به تولیدکنندگان شود.
وی با اشاره به این که فعالان اقتصادی دیدگاه های کارشناسی و مشکلات خود را همواره با دولتمردان در میان می گذارند، اضافه کرد : دولت در برنامه های اقتصادی با فعالان اقتصادی همفکری کند.
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان، قطعی 2 ساعته برق را مساله امسال بخش تولید دانست و خاطرنشان کرد : این مساله ای است که واحدهای تولیدی در سال های اخیر آن را تجربه نکرده بود و نیاز است تولیدکنندگان از برنامه قطع برق از پیش مطلع باشند تا به جریان تولید آسیب نرسد.
جمعه ای ضرر به واحدهای تولیدی در صورت قطعی برق پیش بینی نشده را قابل توجه دانست و تاکید کرد : صنایع در استان سمنان در فصل تابستان هر ساله همکاری مناسبی در مدیریت مصرف داشته اند و امسال بر وجود برنامه مناسب در این زمینه تاکید دارند.
وی اصلی ترین مسایل و مشکلات تولید را در چند حوزه بیان کرد و افزود : انتقال ارز، خرید و فروش از بازارهای جهانی، افتتاح حساب در تجارت خارجی و صادرات برخی تولیدات داخلی، مهمترین معضلات پیش روی تولیدکنندگان کشور است.
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان تاکید کرد : در دولت باید تیم اقتصادی هر چه سریع تر راهبرد مشخص با پیش بینی هر نوع شرایط در آینده را تدوین کند و از راهکارهای عملیاتی فعالان اقتصادی نیز در این مسیر بهره ببرد.
استان سمنان 2 هزار و 10 واحد تولیدی دارد که سهم 22 درصدی در تولید ناخالص استان دارد و برای 51 هزار نفر اشتغالزایی داشته اند.
حدود 100 درصد صنایع استان سمنان با مدیریت و سرمایه گذاری بخش خصوصی فعال است.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.