محمد سعیدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اکنون حدود هشت قلم از داروهای دامی به صورت انحصاری و بیش از 40 درصد داروهای دامی کشور در این استان تولید می شود.
وی اظهارداشت : داروهایی که در شرکت ها و کارخانه های دارویی استان تولید می شود قابل رقابت با داروهای وارداتی است و تولید برخی از آن ها به صورت انحصاری است.
وی با اشاره به آمادگی واحدهای تولید دارو در سمنان برای توسعه و نوآوری و تولید داروهای جدید با توجه به نیاز صنعت دامپروری، تصریح کرد : برنامه ‌های تولید انواع داروهای جدید در استان هدف‌ گذاری و پایه ‌گذاری شده که امیدواریم بتوانیم با به کارگیری صد در صدی ظرفیت این شرکت ها، تولیدات سمنان را در این بخش افزایش دهیم.
سعیدی با اشاره به برابری کیفیت محصول برخی از واحدهای تولید داروهای دامی سمنان با کارخانه های بزرگ جهان، خاطرنشان کرد : به همین دلیل آینده خوبی برای این شرکت های تولیدی ترسیم شده تا تولیدات دامی آنان به کشورهای اروپایی و توسعه یافته صادر شود.
مدیرکل دامپزشکی سمنان ادامه داد : اکنون تولیدات دامی سمنان به کشورهای عراق، افغانستان، آسیای میانه صادر می شود و برنامه ریزی شده تا با افزایش تولید این محصولات، صادرات به سایر کشور ها را داشته باشیم.
سعیدی با بیان این که سمنان از لحاظ تعداد پروانه تولید محصولات و داروی دامی، نیمی از پروانه کل کشور را به خود اختصاص داد، افزود: اگر چه از نظر تعداد کارخانه نسبت به کشور دارای کمترین واحد هستیم، ولی وجود ظرفیت ها و استفاده از توان بالای این شرکت ها، باعث شده تا سهم خوبی از لحاظ تولید در کشور داشته باشیم.
دستکم 15 شرکت داروسازی دام و طیور در استان سمنان فعالیت دارد.
بیش از یک میلیون و 600 هزار راس دام سبک و حدود 100 هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.
در استان سمنان 2 هزار و 10 واحد صنعتی و تولیدی فعالیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.