حسن آل‌بویه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ظرفیت ایجادشده در تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی استان را یک میلیون و 696 هزار مترمکعب اعلام کرد.
وی اظهارداشت : پنج شهرک صنعتی استان دارای تصفیه‌خانه هستند که به صورت برخط پایش می‌شوند.
به گفته وی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سمنان در گام اول با ظرفیت 2 هزار و400 مترمکعب به بهره برداری رسید که ظرفیت نهایی آن هفت هزار و 200 مترمکعب در شبانه‌روز است.
وی خاطرنشان کرد: 419 واحد صنعتی به این تصفیه‌خانه متصل‌ هستند و خروجی پساب این مجموعه که تمام آن برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود 17 لیتر بر ثانیه است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان بیان کرد: در شهرک صنعتی سمنان 153 لیتر برثانیه آب برداشت می شود که 111 لیتر بر ثانیه به طور مستقیم در فرآیند تولید در واحدها مصرف می شود که 73 درصد کل آب تولیدی در این شهرک است.
آلبویه با اشاره به نیاز 140 هکتاری شهرک صنعتی سمنان به فضای سبز گفت : طی سال آینده 10 هزار نهال به این مجموعه اضافه می شود.
وی با بیان این که در شهرک صنعتی سمنان یک میلیون و 978 هزار مترمکعب آب برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود، افزود: 39 درصد از این میزان از پساب تصفیه‌شده است.
وی گفت: در فضای سبز شهرک صنعتی سمنان 206 کیلومتر سامانه آبیاری قطره ای انجام شده و برای تکمیل باید یکهزار و 80 کیلومتر دیگر از این سامانه برای نگهداری و حفظ فضای سبز موجود اجرا شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان خاطر نشان کرد : ضریب تبدیل تصفیه‌خانه های شهرکهای صنعتی استان 64 درصد است.
از چهار میلیون و 295 هزار متر مکعب آب مصرفی صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان سمنان 74 درصد به طور مستقیم در فرآیند تولید مصرف می شود.
واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی استان سمنان 15 هزار شغل ایجاد کرده‌اند.
کل آب تولیدی در سمنان سالانه یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب است که سهم بخش صنعت و خدمات در حدود پنج درصد است.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.