مجید ترحمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این برنامه ها از 28 تیر همزمان با یکم ذی القعده سالروز ولادت حضرت معصومه(س) تا 11 ذی القعده سوم مرداد سالروز ولادت امام رضا(ع) با پوشش 100 درصدی تمام جغرافیای استان برگزار می شود.
وی با اشاره به این که شعار برنامه های دهه کرامت امسال 'خدمت کریمانه، به رسم اهل بیت' است، بیان کرد: 40 عنوان برنامه از برنامه های این دهه با محوریت خدمت به مردم در نظر گرفته شد و جشن های بانشاطی با هدف معرفت افزایی با حضور سخنرانان و مبلغان در شهرها و روستاهای استان برنامه ریزی شده است.
وی محور برنامه های دهه کرامت در استان را حضور کاروانهای خادمان رضوی ذکر و خاطرنشان کرد: امسال 2 کاروان از خادمان رضوی در دهه کرامت در سمنان حضور می یابند و سفر به شهرها و روستاهای مختلف را در برنامه دارند.
مسوول جشن های دهه کرامت استان سمنان یادآور شد: کاروان خادمان رضوی شامل سه خادم، یک مداح و یک مبلغ در استان سمنان حضور دارند و امسال حضور این کاروان در نقاط روستایی و دورافتاده که در سال های گذشته از این برنامه محروم بودند بیشتر مورد توجه است.
ترحمی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی از سوی آستان قدس رضوی در دهه کرامت، تصریح کرد: این مسابقه از یک رمان و برای مخاطبان 25 تا 40 ساله در نظرگرفته شده است.
وی اضافه کرد: یک مسابقه کتابخوانی برای نیروهای انتظامی و نظامی و سربازان و یک مسابقه کتابخوانی برای کانون اصلاح و تربیت در دهه کرامت برگزار می شود.
مسوول جشن های دهه کرامت استان سمنان ادامه داد: برگزاری اردوی معرفتی به مناسبت دهه کرامت، با عنوان هفت روز در بهشت همراه با برنامه های ویژه معرفتی با اعزام دانش آموزان به مشهد مقدس، از برنامه های ویژه نوجوانان در دهه کرامت است.
برگزاری نمایشگاه های حجاب و عفاف، اردوهای زیارتی، دوره های تخصصی با موضوع بررسی آسیبهای اجتماعی، غبارروبی از گلزارهای شهدا، نشست های حلقه های صالحین، افتتاح مراکز اجتماعی، تجلیل از خیران حوزه های اجتماعی و فرهنگی و برپایی نمایشگاه های کتاب های برگزیده رضوی، از برنامه های دستگاه های مختلف فرهنگی و اجتماعی در دهه کرامت در استان سمنان است.
برنامه های بزرگداشت دهه کرامت امسال با شعار 'خدمت کریمانه به رسم اهل بیت' سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) مصادف با اول ذیقعده مصادف با 24 تیر تا یازدهم ذیعقده سالروز ولادت با سعادت امام رضا (ع) همزمان سوم مرداد برگزار می شود.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.