علی اصغر جمعه ای روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعرفه های گمرکی برای عرضه کالا در بازارهای جهانی برای صادرکنندگان این استان به صرفه نیست و اکنون صادرکنندگان سمنانی در این بخش دچار مشکلاتی مانند مالیات بر ارزش افزوده و تعرفه های قابل توجه گمرکی مواجه هستند.
وی با بیان این که شناسایی بازار برای توسعه صادارات با هدف افزایش ایجاد اشتغال پایدار در این استان ضروری است، اظهارداشت: شناسایی این بازار باید با تکیه بر مسایل اجتماعی و توجیه اقتصادی داشته باشد.
رییس اتاق بازرگانی سمنان با تاکید بر لزوم برطرف شدن مشکلات فراروی تجار سمنانی در بحث افزایش تعرفه‌های رفت و آمد، خاطرنشان کرد: مواردی که رغبت تولیدکنندگان داخلی را در بحث صادرات کالا کاهش می‌دهد باید ارزیابی و موانع بازار فروش، سرمایه‌گذاران برطرف شود.
جمعه ای ادامه داد : موضوع ورود به بازارهای جهانی و رفع مشکلات فراروی صادرات و اتخاذ تدابیر و تصمیم ‌گیری برای توسعه صادرات استان، از مواردی است که باید به آن توجه شود.
وی با اشاره به عملکرد سه ماهه نخست اداره کل گمرک استان اضافه کرد: در این مدت 40 هزار تن کالا به 20 کشور جهان شامل افغانستان، عراق، پاکستان، جمهوری کره، امارات متحده عربی ترکیه صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 28 درصد و از نظر دلاری 26 درصد افزایش داشت.
جمعه ای بیان داشت : در بحث واردات موقت و قطعی، در سه ماهه امسال 2 هزار و 600 تن کالا از گمرک این استان ترخیص شد که عمده کالاهای وارداتی ماشین‌آلات خط تولید و اجزا و قطعات آن‌ها و مواد اولیه کارخانه ها بوده است.
رییس اتاق بازرگانی سمنان تصریح کرد: در این مدت میزان 40 هزار و 429 تن کالا از گمرک استان صادر شد که ارزش دلاری آن به بیش از 30 میلیون دلار است.
به گزارش ایرنا، بیش از 2 هزار و 10 واحد تولیدی و صنعتی در سمنان فعالیت دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال استان دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.