به گزارش ایرنا، سعید هژبری روز پنجشنبه در بیستمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان سمنان افزود: بیشترین تعداد مدارس نیازمند بازسازی در بافت قدیمی شهری است و بیشترین نیاز به احداث مدارس در استان در مناطق مسکن مهر است.
وی خاطرنشان کرد: خیران مدرسه ساز استان تاکنون 672 میلیارد ریال در بخش های مختلف در تکمیل فضاهای آموزشی مشارکت داشته اند.
با بیان این که این خیران در 19 دوره جشنواره خیران مدرسه ساز استان یکهزار و 320 میلیارد ریال برای مدرسه سازی متعهد شدند، افزود: به همت خیران 672 میلیارد ریال از این میزان تعهد محقق شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سمنان ادامه داد: در جشنواره سال 96 میزان تعهد خیران مدرسه ساز 135 میلیارد ریال بود که 76 میلیارد ریال آن تحقق یافت.
وی، با پیش بینی افزایش میزان تعهد خیران در مدرسه سازی در بیستمین دوره این جشنواره، تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ مشارکت خیران در مدرسه سازی از اهداف مهم این جشنواره است.
وی یادآور شد: از 56 طرح در دست ساخت این اداره کل 30 طرح اکنون با مشارکت 245 میلیارد ریالی خیران در حال تکمیل است که با بهره برداری از آنها 216 کلاس درس با 42 هزار و 500 مترمربع به زیربنای فضای آموزشی استان افزوده می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در این جشن با اشاره به این که بیش از 60 درصد مدارس استان تخریبی یا نیازمند بازسازی است، گفت: این در حالی است که متوسط کشوری در این شاخص 30 درصد است.
محمد دستورانی با بیان این که حدود 40 مدرسه در استان سمنان به دلیل کمبود فضا 2نوبته است، افزود: در بافت قدیمی نیاز به نوسازی مدارس و در مسکن مهر بیشترین نیاز به احداث مدارس احساس می شود.
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری سمنان نیز در این جشنواره، بیان داشت: کار خیران مدرسه‌ساز مشمول تمام بخش‌های جامعه می ‌شود و پنجره ای است که به دنیایی بزرگتر باز می شود.
قدرت الله ابک اظهارکرد: از 540 میلیارد ریال هزینه اجرایی برای نوسازی مدارس استان سمنان 270 میلیارد ریال به همت خیران در حال هزینه‌کرد است.
وی با اشاره به اینکه در سمنان بیش از 600 میلیارد ریال از سوی خیران در مدرسه‌سازی هزینه شده است، خاطرنشان کرد: از سوی دولت امسال با هدف بهسازی فضای شهری ستاد بازآفرینی شهری فعال شده است و باید در بافت قدیمی شهرهای استان تلاش بیشتری برای بهسازی مدارس شود تا مانعی برای مهاجرت باشد و رغبت به نوسازی بافت بیشتر شود.
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری سمنان با تاکید بر نیاز نظام آموزشی به مهارت آموزی، گفت :خیران در این بخش نیز می توانند با تامین تجهیزات و امکانات به توسعه آموزشهای مهارتی کمک کنند.
در بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان سمنان، خدیجه نیزاری مسوول شورای بانوان مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، سیدعباس دانایی فرماندار، جمعی از مسوولان و خیران استان سمنان حضور داشتند و از 23 خیر تجلیل شد.
از 56 طرح در دست ساخت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان 30 طرح با مشارکت 245 میلیارد ریالی خیران در حال تکمیل است که با بهره برداری از آنها 216 کلاس درس با 42 هزار و 500 مترمربع به زیربنای فضای آموزشی استان افزوده می شود.
استان سمنان 309 خیر مدرسه ساز دارد که 236 نفر را آقایان و 73 نفر را بانوان تشکیل می دهند، همچنین 77 نهاد عمومی در مدرسه سازی در این استان مشارکت دارند.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.