ایرج کارخایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تهدیدهای استکبارجهانی در زمان حاضر به دلیل ماهیت فناورانه، پویا و متحرک، رویکردی نوین ،پیچیده و سخت دارد.
وی اظهارداشت: امروز شاهد یک تحول اساسی در مفهوم، ماهیت و کیفیت تهدیدها هستیم و این امر از بخش تهدید سخت به مولفه های ساماندهی شده تغییر جهت داده است.
وی خاطرنشان کرد: خصومت دشمنان از تمامی محورها برای تضعیف قدرت ملی است و در واقع تحول در فناوری ها به نوعی بخش های جدیدی از فرصت و تهدید برای جامعه ایجاد می کنند.
کارخایی بیان‌کرد: در بخش پدافند غیرعامل تهدیدهای جدیدی مانند سایبری، زیستی، کالبدی، شیمیایی، مردم محور و تهدیدات اقتصادی مطرح است که نظام سلطه علیه کشور ایران را دنبال می‌کند.
مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان تصریح‌کرد: جنگ اقتصادی از نظر استکبار جهانی موفق ترین رویکردی که می تواند آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را تضعیف کند.
کارخایی ادامه داد: در این رابطه روند مورد نظر دشمن حمله با ابزار اقتصادی به مولفه های مختلف کشور است که شناسایی و هشدار در خصوص تهدید توطئه دشمنان را خنثی می کند.
وی یادآورشد: استفاده مناسب از ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و امکانات داخلی، تبدیل تهدید به فرصت، ایجاد الگوی درست و اصولی مصرف با رویکرد فرهنگی، حمایت از تولید، کار و تلاش و اجرای دقیق و هوشمندانه اقتصاد مقاومتی که بتواند هر گونه فشار و بحران های داخلی و بیرونی را تحمل کند را از گام های موثر برای مقابله با جنگ وتهدیدات اقتصادی بر شمردند.
به گزارش ایرنا، تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت و هشت شهرستان دارد.
6026/س.خ
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.