به گزارش ایرنا، احمد کرمی روز دوشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: دولت به دنبال حمایت از تولیدکنندگان است، کمک و حمایت از واحدهای تولیدی می تواند سرمایه های راکد را به این سمت هدایت کند.
وی، خواستار گزارش ماهیانه بانک ها از پیشرفت واحدهای در دست احداث استان که از تسهیلات بانکی استفاده کرده اند، شد و افزود: بانک ها برای حمایت از تولیدکنندگان راهکارهای عملی ارائه دهند چراکه ارایه پیشنهادات غیرقابل اجرا توسط تولیدکننده باعث از بین رفتن فرصت های تولید می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: انتظارات صاحبان طرح های تولیدی از بانک های عامل در حوزه اختیار آنها و بر اساس قوانین و مقررات موجود باشد.
کرمی، خواستار رصد دقیق مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان شد و افزود: طرح هایی که در کارگروه مطرح می شوند، ابتدا بطور جامع در کمیته کارشناسی مورد بررسی قرار گیرند.
وی تاکید کرد: در زمینه صدور مجوز طرح های تولیدی توانایی و اهلیت متقاضی به دقت مورد بررسی قرار گیرند و اگر فرد از نظر مدیریتی و مالی اهلیت ندارد، برای اجرای طرح معرفی نشود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: طرح های تولیدی که از تسهیلات دولتی استفاده می کنند بیمه آنها الزامی است و دستگاه های متولی باید این موضوع را اجرایی کنند.
سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری ایلام نیز در این نشست به ضرورت حمایت از واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال تاکید کرد و گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار ، رونق تولید و حمایت از سرمایه های دولت که صرف واحدهای تولیدی شده باید همه اهتمام جدی داشته باشیم.
حیدر نعمتی اظهار کرد: بانک ها و همچنین دستگاه های حوزه سرمایه گذاری باید نهایت دقت را در واگذاری طرح ها داشته باشند تا اهلیت فرد سرمایه گذار مشخص باشد.
وی افزود: دولت با سیاست های ویژه در غالب اقتصاد مقاومتی، ستاد تسهیل و ... در صدد حمایت ویژه از سرمایه گذاران است و برای خودکفایی و رونق تولید پای کار است.
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری بانک ها، دستگاه های مرتبط و مجریان طرح ها موانع پیش پای تولید در استان برداشته شود.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.