عبدالمجید نژاد صفوی روز چهارشنبه در گفت ‌و گو با ایرنا افزود: از اقدامات اساسی که منجر به پیشرفت کشور می‌شود بحث زیرساخت‌هاست و راهسازی یکی از اولویت های مهم آبادانی در ایران اسلامی است.
وی اظهارداشت: یکی از برنامه‌های مدون در سال‌های اخیر در بخش این بوده که محورهای ورود و خروج استان به صورت بزرگراه ترسیم شود و موفقیت های زیادی در این زمینه حاصل شد و نمونه آن در محور گرمسار از ایوانکی به سمت آبسرد بوده که باند دوم آن هم احداث شده و در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.
نژاد صفوی ادامه داد: در محور فیروزکوه که 11 کیلومتر از مجموع 38 حوزه استحفاظی سمنان بازسازی شد و باند دوم آن هم تا پایان هفته دولت آماده بهره‌برداری می شود.
نژادصفوی بیان داشت: با استفاده از فرصت‌های ماده 56 تبصره الحاقی, اعتبارات ساخت محور فیروزکوه - سمنان جذب شد و تا هفته دولت کلنگ 27 کیلومتر دیگر آن هم به زمین می خورد.
نژادصفوی اظهارکرد: طرح سمنان -فیروزکوه از طرح‌های اولویت‌‌دار بخش راه استان است که در صورت بهره‌برداری بخش زیادی از ترافیک تهران کاهش می‌یابد.
مدیرکل راه و ترابری سمنان بیان کرد: محور دامغان و خروجی آن به طرف یزد و اصفهان هم از محورهای حادثه‌خیز بوده که با وجود محدودیت ‌ها، با اعتبارتی که بعد از سفر ریاست جمهوری مصوب شد قطعه اول عملیات آن شروع شده و قطعه دوم تا جندق به زودی کلنگ‌زنی می شود.
وی اضافه کرد: محور شاهرود به طرف آزادشهر یکی از محورهای پرترافیک استان است که موفق شدیم 12 کیلومتر از باند دوم محور را در چند سال گذشته نوسازی کنیم.
نژاد صفوی ادامه داد: این طرح به طور رسمی افتتاح نشده اما مورد بهره‌برداری قرار گرفته و هشت کیلومتر از این محور تا پایان فصل کاری سال‌جاری آماده آسفالت است.
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت: یکی از طرح‌های اولویت‌دار استان بحث آزادراه حرم تا حرم است که از قم به طرف گرمسار به بهره‌برداری رسید و با پیگیری‌های انجام شده قطعه گرمسار به سمنان در دست ساخت و پیشرفت مطلوبی برخوردار است.
وی بیان کرد: استان سمنان 660 کیلومتر از بزرگراه ‌ها را به خود اختصاص داده و استان‌های تهران، قزوین ، البرز، زنجان و تبریز در مجموع آزادراه به مساحت استان سمنان ندارند.
وی خاطرنشان کرد: در بحث اصلاح شیب شیروانی، احداث پارکینگ خاکی سکوهای نماز ایجاد پارک راهدار ، روشنایی معابر ، نورپردازی تقاطع غیرهمسطح سعی شده جذابیت به وجود آوریم و 60 سکوی مسقف نماز در حاشیه راه‌های استان احداث شده است.
660 کیلومتر از بزرگراه 860 کیلومتری تهران - مشهد در استان سمنان واقع شده است.
استان سمنان به لحاظ وسعت با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع رتبه ششم را در بین استان های کشور دارد.
سالانه دستکم 15 میلیون مسافر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می کنند.
6026/م.ع
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.