غلامرضا کاتب روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به برنامه دولت برای جذب بخش خصوصی در توسعه اقتصادی سمنان، افزود: نیاز اصلی جذب سرمایه‌گذار تغییر نگرش مدیران و هم افزایی و همراهی بیشتر با فعالان اقتصادی است.
وی اظهارداشت: براساس چشم انداز برنامه ششم توسعه علاوه بر جذب سرمایه داخلی و ایجاد سالانه 950 هزار شغل ، باید 65 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش های مختلف جذب شود که لازمه تحقق آن، تغییر نگرش مدیران به جذب این سرمایه هاست.
وی ادامه داد: مسوولان سیاسی در صحنه های بین‌المللی و سفارتخانه ها هم می توانند در این راه بسیار کمک‌رسان باشند و با انجام رایزنی‌های متعدد، برای جذب سرمایه‌گذار خارجی تلاش کنند.
کاتب اضافه کرد: در زمان حاضر دشمنان به دنبال فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت هستند و با استفاده از جنگ اقتصادی می خواهند به این هدف خود دست یابند، و دولت برای مبارزه در این راه تمام تلاش خود را برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال به کار می برد.
نماینده مردم گرمسار و آردان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل کمبود آب در این استان، تصریح کرد : کم آبی در برخی از مناطق سمنان دلیلی برای استقبال حضور نیافتن فعالان اقتصادی در استان نیست و باید ظرفیت های پیدا و پنهان برای جذب سرمایه گذار اطلاع رسانی شود.
وی تصریح کرد: حمایت از بخش خصوصی نمونه بارز اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی است و دستگاه های اجرایی استان به خوبی این حضور فعالان اقتصادی را برای افزایش اشتغال درک کرده اند.
کاتب ادامه داد: اجرای دقیق برنامه رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی کلید رفع مشکلات اقتصادی در سمنان است و باید این راهبرد در اجرای طرح های سرمایه گذاری مدنظر دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
آمار مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد در سال 95 و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 85 طرح با سرمایه گذاری 80 هزار میلیاردی با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شد.
تاکنون بیش از 6 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
در استان سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
65 میلیارد دلار سرمایه گذاری پیش بینی شده برنامه ششم توسعه در کشور شامل 30 میلیارد دلار فاینانس، 20 میلیارد دلار مشارکت اقتصادی و 15 میلیارد دلار سرمایه مستقیم است و در استان سمنان تاکنون جذب هفت هزار و 151 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در قالب تفاهم‌نامه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده که بیش از 50 درصد آن عملیاتی شده و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان سمنان نیز تاکنون 200 میلیون دلار محقق شده است.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.