به گزارش ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: در استان وحدت سه قوا مشخص بوده و امید و نشاطی مورد نیاز جامعه امروز در سمنان فراهم است و اکنون شاهد شکوه ،همبستگی و همراهی در سطوح مختلف هستیم.
وی نقش شورای اداری را وحدت بخشی ارکان نظام در استان برشمرد و گفت: مدیران با حضور فعال در این نشست ها و پیگیری تصمیمات در ایجاد همبستگی در جامعه نقش پررنگی را ایفا می کنند.
وی ادامه داد: پیامبر با اخلاق پسندیده مردم را به اسلام علاقه مند و دین آسمانی را گسترش دادند و همه نهاد های اجرایی برای همراهی و همدلی مردم تلاش کنند.
چاوشی اضافه کرد: در شرایط حاضر شیپور جنگ اقتصادی از جانب استکبار جهانی نواخته شده و هیچ فردی حق دامن زدن به اختلافات را ندارد.
استاندار سمنان تصریح کرد: هم صدا و همفکر در مقابل استکبار جهانی که کمر به شکستن عزت مسلمانان بسته است، باشیم و امروز تضعیف نظام جمهوری اسلامی و هر رکن آن به یقین همسویی با دشمن است.
چاوشی افزود: امروز تنها صدایی که باید از درون کشور نواخته شود، صدای همدلی و همراهی است و قرآن کریم ما را به وحدت دعوت کرده است و تفرقه و اختلاف، عزت نظام را از بین می برد.
استاندار سمنان ادامه داد: گروههای سیاسی که دغدغه نظام را دارند در کنار هم برای همراهی با ملت و برای حل مشکلات قدم بردارند.
وی گفت: دشمنان در حال الگوسازی و القا ناامیدی در جامعه هستند و برخی ندانسته به نقشه دشمن دامن می زنند و دوران ما بدتر از دوران جنگ تحمیلی نیست و ما در زمان حاضر به نشاط و شادی در جامعه برای مقابله با دشمن نیاز داریم و اعتماد مردم را بالا ببریم.
وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که با اتکا به مردم دولت تعیین کرده، گفت: مردم از بی نظمی و هرج و مرج گریزان هستند و مسوولان باید به فکر حل مشکلات جامعه باشند چرا که اگر مردم را از دست بدهیم بازنده هستیم.
وی گفت: مردم باید احساس کنند که مسوولان به فکر حل مشکلات آنها هستند و به یقین بسیاری از مشکلات کشور با همراهی مردم از بین می رود.
چاوشی افزود: خواست عمومی مردم در شکل گیری دولت تدبیر و امید محقق شده و رعایت مردم سالاری دینی ایجاب می کند که دکتر روحانی طبق قانون رییس جمهور آحاد جامعه هستند و مردم باید در کنار ایشان باشند.
وی افزود: برای تحقق اعتماد عمومی نیازمند راهکارهای مناسب و اتخاذ تدابیر درست هستیم به ویژه در زمینه توسعه اشتغال و اشتغال روستایی باید به طور مستمر پیگیری شود و در بحث تامین منابع آب و اتمام طرح های نیمه تمام همه در جهت اعتماد مردم به نظام و حکومت اثربخش باشند.
وی حمایت از بخش خصوصی و حمایت از تولیدکنندگان و مدیران اقتصادی که در صف جهاد اقتصادی تلاش می کنند، ضروری دانست.
استاندارسمنان ادامه داد: برای خروج از این وضعیت به مشارکت مردم نیاز است و از بانک ها که در بخش اقتصادی تلاش می کند به موقعیت زمان توجه و مقررات و قوانین را به گونه ای اجرا کنند که باعث تسهیل امور مردم و سهولت رفع مشکلات باشد.
وی گفت: صرفه جویی در مصرف آب و برق در دستور مدیران دستگاه‌های دولتی تا پایان شهریور ماه قرار بگیرد و مصرف را در این 2 بخش کاهش دهند چرا که ما باید الگویی در این زمینه داشته باشیم.
وی به کمبود نزولات جوی و ذخایر منابع زیرزمینی اشاره کرد، گفت: در شرایط که تنش های مختلفی وجود دارد باید جلوی تنش آبی گرفته شود تا مشکلات مردم مضاعف نشود.
به گزارش ایرنا، در این نشست، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان، سعید ناجی معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری سمنان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی حضور داشتند.
استان سمنان بیش از 702 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/س.خ
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.