علی اصغر جمعه ای روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از تصمیم آمریکا درباره برجام، فضای اقتصادی کشور روز به روز سخت تر می شود و گشایش های پس از برجام در حوزه تولید به مشکل بر می‌خورد.
وی، تدوین یک نقشه راه واحد را نیاز اصلی تولید کشور در شرایط کنونی ذکر و خاطرنشان کرد: باید از پیش برای چنین شرایطی نقش راه واحد پیش بینی می شد.
وی تاکید کرد: در زمان حاضر اگر مسوولان کشور تدبیر نکنند، در آینده ای نزدیک صنعت و تولید به مشکلات بیشتری دچار می شود.
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان تصریح کرد: با تلاش دولتمردان تدبیر و امید، پس از برجام گشایش هایی پیش راه تولید کشور قرار گرفت ولی در شرایط کنونی باید برای چشم انداز آینده تولید فکری کرد.
وی صنعت کشور را محور اشتغال و رونق اقتصادی دانست و بیان کرد: باید به سرعت برای شرایط کنونی راهبرد جدید طراحی شود و دست صنعتگران را برای ادامه فعالیت گرفت.
جمعه ای با اشاره به صدمات بخش تولید در معاملات بین المللی، ادامه داد: حوزه تامین مواد اولیه و در بخش حمل و نقل داخلی و خارجی عمده ترین مشکلات تولیدکنندگان است.
وی با تاکید بر این که شرایط بحرانی مدیریت بحرانی نیاز دارد، گفت: متناسب با شرایط هر استان باید تدابیر ویژه در دستور کار قرار گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی سمنان تاکید کرد: در تصمیم‌سازی‌های کلان باید فرصت مدیریتی برای کشور ایجاد کنیم و در غیر این صورت باید در انتظار مشکلات جدیدتری بود.
وی وحدت قوای سه گانه را شرط اصلی مدیریت مسایل اقتصادی کنونی برشمرد و افزود: بخش حاکمیتی با درنظر گرفتن جمیع شرایط اقتصادی و سیاسی، به کمک بخش خصوصی بشتابد.
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان بیان داشت: ادامه فعالیت صنعتگران و بخش تولید کشور بدون نقشه راه و در نظرگرفتن حواشی پیش آمده برای تولید، تنها در گرو پیش بینی های لازم با تدوین نقشه راه متناسب با موقعیت کنونی است.
استان سمنان 2 هزار و 10 پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی دارد که 92 درصد صنایع کوچک است و 57 درصد اشتغال استان در این بخش تامین می‌شود.
استان سمنان هشت شهرستان و بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.