علی اصغر جمعه ای روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دولت از سال 95 برنامه ارزشمندی به منظور بازگرداندن واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال به استان سمنان آغاز کرده و بخش خصوصی قدردان زحمات این دولت ارزشی است.
وی با بیان این که رفع مشکلات بیمه ای و مالیاتی واحدهای صنعتی و تولیدی استان باید از سوی دستگاه های اجرایی پیگیری شود، اظهارداشت : ایجاد فضای کسب و کار بدون دغدغه می تواند در جذب سرمایه گذاران بخش صنعت تاثیرگذار باشد.
وی خاطرنشان کرد: امکانات زیرساختی قابل توجهی در سمنان برای سرمایه گذاری فعالان بخش خصوصی فراهم است و باید با برگزاری همایش های سرمایه گذاری فعالان اقتصادی را به این استان سوق داد.
جمعه ای ادامه داد: توجه به کاهش قاچاق کالا و رشد بی رویه نقدینگی در بازار، رفع فشار و مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی و صنعتی از دیگر برنامه های اولویت دار بخش خصوصی در استان است.
رییس اتاق بازرگانی سمنان تصریح کرد: تنظیم برنامه جامع افزایش اشتغال از دیگر برنامه های راهبردی در استان است که با همیاری و وحدت بخش خصوصی و دولتی این مهم عملیاتی می شود.
به گزارش ایرنا، سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.