سید عباس دانایی روز جمعه در حاشیه راهپیمایی روز قدس این شهرستان در گفت و گو با ایرنا، افزود: حضور آگاهانه و مقتدرانه امروز مردم همیشه در صحنه برای دشمنان مایه ناامیدی و برای دوستان انقلاب مایه امیدواری است.
وی بیان کرد: حضور باشکوه مردم نشان از آگاهی و حساسیت آن ‌ها نسبت به تمام جریانات و مسایل روز جهان از جمله مساله قدس شریف است.
وی با اشاره به حرکت اخیر آمریکا در مورد بیت المقدس اظهارداشت: این حرکت غیرقانونی آمریکا،احساسات مسلمانان را جریحه دار و امت مسلمان عزم و انسجام خود را بیش از پیش کرده و تا آزادی قدس شریف محقق شود.
دانایی تصریح‌کرد: مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین قریب به 70 سال توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی مورد ظلم قرار می گیرند و این حضور هم صدایی، همدلی و فریاد حمایت از آن هاست.
وی یاری و حمایت از مردم فلسطین را وظیفه هر انسان آگاه دانست و خاطرنشان‌کرد: حضور مردم سمنان با هر تفکر و عقیده ای در کنار هم در این راهپیمایی بیانگر انسجام هر چه بیشتر آن ها در برابر یاوه گویی های استکبار جهانی و رژیم غاصب است.
وی ادامه داد: مردم آزاده در اقصی نقاط ایران هم صدا و یک دل این پیام را به دنیا مخابره کردند که همه مسلمانان یکپارچه و یکصدا از حق مظلومان جهان و ملت فلسطین دفاع می کنند.
وی یادآور شد: نامگذاری روز قدس توسط امام خمینی (ره) در سال 58 یکی از آینده نگری های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود که اکنون خیلی از مسایل برای ما روشن شده است.
فرماندار سمنان اضافه کرد: روز قدس برگ زرین دیگری برای مردم همیشه در صحنه ایران است که به استکبار جهانی نشان داد همچنان ملت استوار تابع و پیروی خط ولی امر خود و امام راحل هستند.
راهپیمایی روز قدس همزمان با 900 شهر ایران اسلامی و 60 نقطه استان سمنان آغاز شده است.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
6026/س-خ
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.