به گزارش ایرنا، دست اندازی صهیونیسم به قدس شریف ریشه ای 70 ساله دارد که با حمایت استعمار پیر یعنی کشور انگلستان آغاز شد و این ظلم تا جایی پیش رفت که خاک کشور فلسطین ذره ذره به اشغال صهیونیسم درآمد.
ظهور انقلاب اسلامی 40 سال است که امید تازه ای در دل مسلمانان ایجاد کرده است و با تدبیر امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، این روز را به میعادگاهی برای مسلمانان و آزادیخواهان جهان تبدیل کرده است که سال به سال با حضور پرشکوه مردمی برگزار می شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با بیان این که مسلمانان وظیفه دارند در راهپیمایی روز قدس حضور گسترده داشته باشند، گفت: راهپیمایی این روز اتحاد مسلمانان را در برابر جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکای جنایتکار افزایش می دهد.
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در گفت و گو با ایرنا افزود: حضور باشکوه و کم نظیر مردم در جای جای ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس برگرفته از رفتاری عالمانه، فاخر و از سر غیرت دینی است.
وی اظهارداشت: مردم قدر شناس ایران با حضور پرشور در این روز تاریخی یک بار دیگر به ندای رهبر انقلاب و آرمان های امام راحل لبیک می گویند.
وی ادامه داد: ماهیت رژیم صهیونیستی تنها بر پایه ظلم، ستم علیه ملت های مظلوم و بی پناه است و این رژیم پس از اشغال سرزمین فلسطین به دنبال تضعیف غیرت دینی و عادی جلوه دادن طرح یهودی سازی در این سرزمین بود.
امام جمعه سمنان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران و هوشیاری امام راحل و رهبر انقلاب در هویت بخشی دینی به ندای آزادی خواهان و مظلومان عالم موجب شد تمام توطئه های رژیم اشغالگر قدس خنثی شود.
استاندار سمنان با اشاره به اهمیت جهانی روز قدس، تصریح کرد: این روز در حمایت از مستضعفان جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین که سالهاست تحت ستم رژیم اشغالگر قدس قرار دارند به ابتکار امام خمینی(ره) به وجود آمد.
سیدشهاب الدین چاوشی افزود: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی و استان سمنان نیز در این روز در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و باتوجه به توطئه های اخیر این رژیم اشغالگر با سردمداری دولتمردان آمریکا و یاوه گویی ها و بدعهدی های اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه ملت ایران و بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مبنی بر حضوری پرشورتر از قبل، در این راهپیمایی حماسی و وحدت آفرین باشکوه هرچه تمام شرکت خواهند کرد.
استاندار سمنان اظهارکرد: مردم در این راهپیمایی حمایت خود از آرمان های مردم مظلوم فلسطین و انزجار خود از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی را اعلام خواهند کرد.
وی تاکید کرد: روز قدس نماد مقاومت و ایستادگی در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی و حمایت آزادیخواهان جهان از مردم مظلوم فلسطین است.
استاندار سمنان یادآور شد: روز قدس که به ابتکار امام راحل(ره) معرفی شد، نماد وحدت مسلمانان جهان علیه ظلم و استبداد است.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که روز قدس در شرایط کنونی ابعاد انسانی و بین المللی دارد، گفت: روز قدس تنها یک روز دینی و مربوط به مسلمین نیست.
احمد همتی تاکید کرد: مردم جهان امروز متوجه شده اند که صهیونیسم خطری برای صلح جهانی است و با زیرپا گذاشتن قوانین بین المللی فاجعه ای غیرانسانی رقم زده است.
نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور گسترده ملت های مسلمان در دفاع از روز قدس راهپیمایی این روز را به روزی تاریخی و صحنه ای جهانی تبدیل کرده است.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به حمایت 70 ساله انگلیس از صهیونیسم در ظلم به فلسطینیان، گفت: از 40 سال گذشته و با ظهور انقلاب اسلامی دفاع از مقاومت شکل تازه ای در جهان گرفته است.
ابوالفضل حسن بیگی خاطرنشان کرد: روز قدس بهترین شکل حمایت از مظلومیت فلسطینیان در برابر تجاوزگری صهیونیست هاست.
وی با تاکید بر این که حضور حماسی ملتهای مسلمان در روز قدس قوت قلبی برای مبارزان فلسطینی است، گفت: ملت مسلمان ایران فردا با حضور شجاعانه خود روح دوباره ای به مقاومت می بخشند و امید تازه ای برای قدس شریف می آفرینند.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قدس قبله اول مسلمین جهان است و روز قدس میعادگاه مسلمین جهان در دفاع از مظلومیت و همبستگی و ایستادگی در برابر زورگویی صهیونیسم هر ساله پرشورتر برگزار می شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان هم گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس در استان صبح روز جمعه 23 رمضان در60 نقطه از استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام غلامرضا قندهاری خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس در مرکز استان سمنان از ساعت 11 از میدان امام رضا (ع) آغاز می شود و پس از قرائت قطعنامه و برگزاری نماز جمعه در مصلی سمنان پایان خواهد یافت.
دستگاه های اجرایی، نهادهای عمومی و سازمانهای مردم نهاد استان سمنان نیز در بیانیه های مختلف ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس، تاکید کردند: راهپیمایی روز قدس بیعت مجدد با آرمان امام خمینی(ره) در حمایت از مظلومیت و دمیدن جان دوباره در مقاومت مسلمانان فلسطینی است.
در این بیانیه ها آمده است: بر مسلمانان واجب است با حضور در راهپیمایی روز قدس علاوه بر حمایت از مقاومت، اتحاد خود را در برابر رژیم غاصب صهیونیستی جنایتکار عزت و سربلندی پرچم اسلام را همانند گذشته حفظ کنند.
در بخشی از بیانیه های دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس خاطرنشان کرده است: جنایاتی که رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه در فلسطین انجام می دهد بسیار فجیع و غیر انسانی است و با توجه شدت گرفتن این جنایات در هفته های اخیر، امت اسلامی روز قدس را به کابوسی برای رژیم صهیونیستی و حامیانش تبدیل می کند.
این بیانیه ها افزوده است: قدس قبله نخست مسلمانان و معراج گاه نبی مکرم اسلام (ص)، اکنون حدود 6 دهه در چنگال صهیونیسم غاصب در اسارات است، و تنها اراده و اتحاد ملتهای مسلمان می تواند امیدبخش نجات قدس و تقویت کننده اراده پولادین فلسطینیان در میدان های نبرد مقاومت باشد.
راهپیمایی روز قدس همزمان با سراسر کشور در 60 نقطه از استان سمنان برگزار می شود.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.