ابوالفضل حسن بیگی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حضور پرشور مسلمانان جهان در راهپیمایی روز قدس علاوه بر امیدبخشی به زنان و مردان فلسطینی، پاسخی به توطئه های آمریکایی علیه قدس شریف است.
وی با اشاره به درایت امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس، تاکید کرد: امام راحل با این اقدام نهضتی بین‌المللی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و دفاع از قدس شریف ایجاد کرد.
وی بیان کرد: حضور مسلمانان در روز قدس به گونه ای خواهد بود که استکبار و صهیونیسم بفهمد هرگونه دست اندازی به قدس شریف با مشت فولادین مسلمانان از تمام نقاط دنیا مواجه می شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به بیانات رهبر انقلاب، مسلمانان جهان امسال با حضور پررنگ خود در راهپیمایی روز قدس حرکت عظیم و نمایشی مقتدرانه رقم خواهند زد تا درس بزرگی برای ترامپ رئیس جمهوری آمریکا باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دسیسه آمریکایی ها علیه قدس شریف با انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به قدس، تاکید کرد: این اقدام حتی از سوی تمام نخبگان و اندیشمندان آمریکا کاری نسنجیده قلمداد شده و فشار داخلی علیه ترامپ درباره این حرکت بسیار زیاد است.
وی حرکت آمریکا در انتقال سفارتخانه اش به قدس را حرکتی مضحک و غیرعقلانی توصیف و اضافه کرد: پیام حضور شجاعانه مسلمانان در راهپیمایی روز قدس به غربی ها این است که باید در این مساله سرعقل بیایند و از دسیسه ها دست بردارند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فواید نامگذاری روز قدس از سوی امام خمینی(ره) گفت: نامگذاری روز قدس علاوه بر ماندگار کردن آرمان قدس، دولت های دوست و دشمن در منطقه را از هم مشخص کرد.
وی اضافه کرد: برخی دشمنان مانند عربستان سعودی که در لباس دوست در منطقه بودند در روز قدس مشخص شدند در حالی که ملت های مسلمان همچنان در مسیر حمایت از فلسطینیان حرکت می کنند.
وی تحولات منطقه را دیگر عامل پرشور برگزار شدن راهپیمایی روز قدس امسال ذکر و خاطرنشان کرد: موفقیت کشور های منطقه در از بین بردن داعش به عنوان عنصر دست آموز آمریکا و عربستان، باعث شده است همبستگی کشور های مسلمان منطقه در حمایت از مقاومت بیشتر از گذشته شود.
راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در 60 نقطه از استان سمنان صبح روز جمعه 23 رمضان برگزار می‌شود ، این راهپیمایی در شهر سمنان از ساعت 11 از میدان امام رضا (ع) آغاز و پس از قرائت قطعنامه و برگزاری نمازجمعه در مصلی سمنان پایان خواهد یافت.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.