به گزارش ایرنا، اشتغال مهمترین دغدغه دولتمردان تدبیر و امید بوده است و این دولت سعی در اشتغال آفرینی از مسیر تولید و رونق بخشی به چرخه اقتصادی واحدهای تولیدی دارد.
در کنار اشتغال آفرینی در صنعت، دولت ، ارایه تسهیلات برای ایجاد شغل در طرح های اشتغال فراگیر، خانگی و روستایی را نیز بخش دیگری از برنامه های خود قرار داده است.
با تمرکز دولت تدبیر و امید بر اشتغالزایی از طریق تولید، دولتمردان تمرکز خود را بر رفع انواع موانع در روند کاری واحدهای تولیدی را در دستور کار قرار دادند، ارایه تسهیلات به منظور رفع تمام موانع تولید و فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، خروج تولید از رکود به منظور اشتغالزایی و رونق اقتصادی دنبال شد که تاکنون در استان سمنان از بیش از 2 هزار واحد تولیدی ثبت نام شده در سامانه بهین یاب، 860 واحد به ارزش بیش از پنج هزار و 100 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند که از این مبلغ پرداختی چهار هزار و 10 میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و یکهزار و 90 میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در 2 ماه ابتدایی سال 97 تعداد 2 هزار و 758 متقاضی کار اشتغال یافتند که نسبت به 2 مدت مشابه سال گذشته کاهش 44 درصدی دارد.
اسماعیل غنیان با اشاره به اینکه تعداد جویندگان کار در استان در 2 ماه سال جاری حدود 27.5 درصد افزایش یافته است، گفت: این افزایش تقاضا به دلیل تعطیلی چند واحد تولیدی در اواخر سال 96 و برخی مشکلات در حوزه تولیدکنندگان است.
وی با اشاره به اجرای طرح کارورزی به عنوان یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید برای اشتغال دانش آموختگان ، خاطرنشان کرد: سهمیه استان سمنان در این طرح یکهزار و 890 نفر است و 411 واحد تولیدی نیز برای همکاری در پذیرش متقاضیان اعلام آمادگی کرده اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان با اشاره به این که تاکنون یکهزار و 276 نفر در طرح کارورزی در استان ثبت نام کرده اند، بیان کرد: از این تعداد تقاضا 223 نفر موفق به عقد قرارداد شده‌اند و میزان تحقق هدفگذاری از کل سهم استان فقط 7.5 درصد بوده است.
وی بر حضور و مشارکت بیشتر دانش آموختگان استان در طرح کارورزی تاکید و بیان کرد: اطلاع رسانی در زمینه این طرح در کمیسیون دانشجویان، دانشگاه ها و انجمن دانش آموختگان انجام شده ولی علت بی‌رغبتی جوانان به این طرح مشخص نیست.
غنیان افزود: سهمیه استان سمنان از تسهیلات مشاغل خانگی برای امسال 100 میلیارد ریال است که تاکنون 82 میلیارد ریال پرونده به بانک ارسال شده و 36 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که نشان از تحقق 36 درصدی پرداخت تسهیلات در بخش مشاغل خانگی دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تاکید کرد: به منظور تکمیل پرونده و ارایه تسهیلات مشاغل خانگی به بهترین شکل و بالاترین درصد تحقق پرداخت، سهمیه شهرستانی این تسهیلات به صورت شناور درنظر گرفته شده است تا عاملی برای رقابت و استقبال بیشتر متقاضیان در استان باشد.
تعهد اشتغال سال 96 دستگاه های اجرایی استان سمنان 10 هزار و 400 شغل بود که موفق به ایجاد 10 و هزار و 700 شغل شدند، سمنان پس از استان مرکزی پایین ترین نرخ بیکاری کشور را دارد.
در استان سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.