به گزارش ایرنا، اسماعیل غنیان چهارشنبه شب در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال استان و شهرستان شاهرود که در شهرک صنعتی این شهر برگزار شد، افزود: اگر جوانان و خانواده های آنان مدعی بیکاری هستند، طرح کارورزی جایی است که حتی اگر کاری برای آنان فراهم نشود و یا علاقمند به کارورزی نباشند، می توان بر اساس آمار نام نویسی شدگان برای برنامه ریزی و جذب اعتبار با دولت رایزنی کرد.
وی ادامه داد: سهمیه استان سمنان در طرح کارورزی از پارسال بدون افزایش، یکهزار و 890 نفر بوده و تاکنون 220 قرارداد بسته شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین با بیان اینکه سمنان تنها استانی است که با کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت روبروست، اضافه کرد: با این وجود بنا به اعلام دولت، در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر به عنوان استان کند قلمداد شده و در این زمینه عواملی چون ارزیابی، میزان انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات از سوی بانک های عامل تاثیرگذار است.
غنیان میزان کل اعتبار استان در تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر را 924 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از یکهزار و 308 طرح ثبت شده ، تاکنون کمیته استان170 طرح را دریافت کرده و از این تعداد 125 طرح با اعتبار 775 میلیارد ریال و اشتغالزایی 859 نفر، تایید و برای پرداخت به بانک ها فرستاده شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون هر سه طرح پرداخت شده استان با اعتبار 2 میلیارد و 740 میلیون ریال متعلق به شاهرود است، افزود: از این شهرستان تاکنون 58 طرح با اعتبار 197 میلیارد ریال دریافت شده است.
غنیان یادآور شد: شهرستان میامی هم حدود 110 میلیارد ریال سهمیه دارد و تاکنون 11 طرح به ارزش 44 میلیارد ریال به بانک های عامل ارسال شده است.
وی همچنین میزان تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی استان در سال جاری را 9 هزارو 143 تن اعلام کرد و گفت: از این تعداد یکهزار و 773 تن مربوط به شاهرود و 479 تن نیز متعلق به میامی است.
آمار بیکاری استان سمنان پارسال حدود 9 درصد بوده که پیش بینی می شود با درایت دولت تدبیر و امید به هشت درصد کاهش یابد .
سمنان از نظر شاخص نرخ بیکاری بعد از استان هرمزگان در رتبه دوم قرار دارد.
استان سمنان حدود 703 هزار تن جمعیت دارد که 110 هزارتن بیمه شده اجباری هستند.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.