به گزارش ایرنا، حشمت الله عسگری روز یکشنبه در نشست کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود : بانک‌های عامل استان در پرداخت تسهیلات به متقاضیان در جهت توسعه و رونق اقتصادی اهتمام بیشتری ورزند و در صورتی که واحدهایی تاکنون موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند جلسه بررسی تشکیل گردد.
وی ادامه داد : چنانچه بانک‌ها طرح‌ها را به دستگاه‌های اجرایی تخصصی عودت دادند مدت یک هفته نسبت به بررسی پرونده‌ها اقدام کنند تاحق از متقاصیان اجحاف نشود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان با بیان این که بازپرداخت تسهیلات 18 درصدی برای روستاییان دشوار است، تصریح‌کرد: در بخش واحدهای کشاورزی، گرایش متقاضیان بیشتر به سمت مشاغل خرد بوده، بنابراین در این بخش به منظور بهره‌مندی بیشتر روستاییان از این تسهیلات تدابیر لازم اتخاذ شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تاکنون 854 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی به ارزش تقریبی پنج هزار و یکصد میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند که از این تعداد 174 واحد مربوط به بخش صنعت و 680 واحد مربود به بخش کشاورزی است.
وی افزود: تاکنون 2 هزار و 310 واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات سرمایه در گردش و بازسازی و نوسازی در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که هزار و 679 واحد به ارزش بیش از 13هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده اند.
به گزارش ایرنا در این جلسه مشکلات بانکی، مالیاتی، تامین اجتماعی و زیر بنایی چهار واحد تولیدی بررسی شد.
در استان سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
6026/7342
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.