به گزارش ایرنا ، سید حسن حسینی شاهرودی شامگاه چهارشنبه در جمع گروهی از معترضان به انتقال اداره کل راه و ترابری سمنان از شاهرود به مرکز استان که در مقابل دفتر وی برگزار شد، افزود : ما گلایه های خود را به شکل های گوناگون به گوش مسوولان رسانده ایم ، آخرین بار در نشست شورای اداری شاهرود با حضور نماینده ولی فقیه دراستان ، این مشکلات مطرح شد.
وی به سابقه مباحث مربوط به انتقال ادارات کل موجود در شاهرود به مرکز استان اشاره کرد و گفت: سال 70 هم که نظیر این سخنان مطرح شده بود، مردم شاهرود در سفر مرحوم هاشمی از ایشان خواستند به مساله رسیدگی کند که وی آقای مسیح مهاجری را مسوول کمیته تحقیق کردند.
حسینی شاهرودی ادامه داد : در نشستی که این کمیته در سمنان برگزار کرد مصوب شد که علاوه بر پنج اداره کل موجود ، پنج اداره کل دیگر مانند جهاد، کشاورزی و محیط زیست به شاهرود منتقل شوند.
وی تصریح کرد: این مصوبه با لابی گری گروهی از مسوولان به مرحله اجرا نرسیده و باز هم حق مردم شاهرود ادا نگردید.
وی ادامه داد: من حساب گروهی که از اول انقلاب تاکنون کارشکنی می کنند را با مردم سمنان جدا می کنم ، طرف صحبت مردم شاهرود ، مردم سمنان نیستند، ما توسعه متوازن همه استان را می خواهیم که این از آرمان های انقلاب اسلامی است.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : بیش از هشت سال از زمان تصویب قانون ادغام 2 وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی می گذرد ، در چند استان دیگر هم مانند استان سمنان ادارات کل راه و ترابری و مسکن و شهرسازی همچنان جدا گانه فعالیت می کنند و مشکلی هم پیش نیامده است.
وی به دلایل راه اندازی اداره کل راه و ترابری در شاهرود اشاره کرد و گفت: این اداره کل به خاطر کارشناسی هایی که پیش از انقلاب اسلامی انجام شده در شاهرود تاسیس شد.
حسینی بیان داشت : شهرستان های شاهرود و میامی بیش از 70 درصد راه های استان را دارند، خدمات رسانی به این میزان از راه ها موجب شد تا اداره کل راه و ترابری در شاهرود فعالیت کند.
وی اظهارکرد : تاسیس ادارات کل راهداری و حمل و نقل سال 95 تصویب شد ولی راه اندازی این اداره ها در استان سمنان هنوز به نتیجه نرسیده و بلاتکلیف هستیم.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان این که چهار نامه در این خصوص به وزیران داده است ، ادامه داد: امروز هم به وزیر راه تذکر کتبی دادم .
وی اضافه کرد : اکنون که رییس جمهور آمریکا برجام را نقض کرده و شرایط کشور حساس است ، نیاز به وحدت بیش از هر وقت دیگری است. کاری نکنند مردم اصل موضوع را فراموش کرده و به مسایل فرعی بپردازند.
حسینی شاهرودی افزود: از رییس جمهوری که خود اهل استان سمنان هستند خواستیم مشکلات تاریخی شاهرود و سمنان را در فرصت باقی مانده از خدمت دولت ، ریشه کن نمایند.
وی گفت : من تا کنون برای احقاق حق مردم شاهرود و میامی ایستادگی کرده ام و پس از این هم می ایستم ، اگر نتوانم کاری را پیش ببرم حتما به مردم خواهم گفت تا خود به صحنه بیایند و من شجاعانه کنار خواهم رفت چرا که به هیچ حزب و گروهی وابسته نبوده و بدهکار آن ها نیستم، خط قرمز من رهبری نظام هستند.
وی ادامه داد : مسوولان شهرستان شاهرود از استاندار سمنان خواستند نظر خود را در باره انتقال اداره کل راه و ترابری به سمنان به صورت مکتوب ارایه کند ، اما وی در پیامکی به من اعلام نمود که نخواهد گذاشت حقی از مردم استان وبویژه شاهرود ضایع گردد.
معترضان که پلاکاردهایی در اعتراض به انتقال اداره کل راه و ترابری به همراه داشتند ، پس از شنیدن سخنان نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی محل را ترک کردند.
هفته پیش وزیر راه و شهرسازی ، عبدالحمید نژاد صفوی مدیرکل راه و ترابری را به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان منصوب کرد.
پس از ابلاغ این انتصاب ، زمزمه ها در باره انتقال اداره کل راه و ترابری از شاهرود به سمنان بیشتر شد و در نهایت شامگاه چهارشنبه جمعی از مردم در اعتراض به آن مقابل دفتر نماینده شاهرودو میامی اجتماع کردند.
7358/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.