رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این کاروان متشکل از حدود400 تن است که با 12 دستگاه اتوبوس مسافرت می کنند .
حمیدرضا حسنی با اشاره به هنرنمایی گروه های آیینی موسیقی آذربایجان در بوستان شهدای محراب شاهرود افزود : نمایشگاه عرضه سوغات و صنایع دستی این استان ها نیز برپا شده است.
وی اضافه کرد: این کاروان که از روزهای ابتدایی اردیبهشت از تبریز به راه افتاده، برای معرفی توانمندی های این منطقه با گذر از چندین استان کشور به مشهد و از آن جا به شاهرود رسیده است.
حسنی مقصد بعدی این کاروان را شهر سمنان اعلام کرد و گفت: حضور در شهر شاهرود از قبل در برنامه سفر این کاروان گنجانده نشده بود اما با رایزنی های انجام شده و موافقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و با توجه به تمایل اعضای کاروان، مردم شاهرود هم از حضور ارزشمند هموطنان آذری خود بهره مند شدند.
کاروان سفیران گردشگری تبریز 2018 با حضور جمعی از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی به معرفی شهر تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام می‌پردازد.
شهرستان شاهرود دارای آثار طبیعی و تاریخی فراوان برای بازدید گردشگران است که آوازه بسیاری از آن ها از سطح کشور نیز فراتر رفته است.
همچنین قرار گرفتن این شهرستان در میانه راه تهران - مشهد فرصت مناسبی را برای مسافران و زایران امام هشتم (ع) فراهم می کند تا دمی بیاسایند و در این فرصت به تماشای این آثار بپردازند.
شهر هدف گردشگر بسطام با فضای زیبا و باغ های سرسبز در 6کیلومتری شاهرود یکی از این جاذبه هاست که مقبره 2عارف بنام ایران بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی و بارگاه امامزاده محمد بن جعفر صادق (ع) را در خود جای داده است .
برج کاشانه ، مسجد و صومعه بایزید ، ایوان الجایتو ، مدرسه شاهرخیه ، مسجد جامع و گنبد غازان خان هم از دیگر مکان های تاریخی شهر بسطام هستند.
واقع شدن شاهرود درحد فاصل 2 گونه آب وهوایی خشک کویری و مرطوب و پرباران ، آب و هوایی مطبوع برای این شهر به ارمغان آورده است .
شهر مجن نیز در 35 کیلومتری شمال غربی شاهرود با بناهایی پلکانی و معماری ویژه شبیه به شهر ماسوله و نیزبرخورداری از آبشاری مصفا و دل انگیز یکی دیگر از مکان هایی هست که گردشگران را به سوی خود فرا می خواند.
جنگل ابر و قطری ، تفرجگاههای فرحزاد ، امیریه ،چهارباغ و اولنگ از دیگر جاذبه های گردشگری و دیدنی شهرستان شاهرود است .
گنجینه میراث فرهنگی شاهرود حدود هفت هزار قطعه از اشیای تاریخی و آثار مردم شناسی این ناحیه مربوط به هزاره هفتم قبل از میلاد تا دوره معاصر را در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده است .
منطقه های حفاظت شده خارتوران و خوش ییلاق که گونه های کمیاب جانوران و پرندگان نادر در شرف انقراض از جمله گورخرآسیایی ، یوزپلنگ و زاغ بور را در خود جای داده همه ساله مشتاقان زیادی را از داخل و خارج کشور بسوی خود می کشاند.
شهرستان شاهرود دارای 148 اثر تاریخی در فهرست میراث ملی است که از این تعداد، 63 اثر مربوط به بناها و محوطه های تاریخی، 73 تپه تاریخی و 11 اثر معنوی است.
این شهرستان یک شهر، هشت روستا و هشت منطقه نمونه گردشگری دارد.
از مجموع یکهزار و 114 تخت هتل ها و مهمانپذیرهای استان سمنان، 600 تخت یعنی بیش از 50 درصد متعلق به شاهرود است.
از 50 اقامتگاه بوم گردی دارای مجوز استان 20 اقامتگاه در شاهرود فعال بوده و از 31 مجوز خانه مسافر استان سمنان نیز 22 مجوز در شاهرود صادر شده است.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.