به گزارش ایرنا، نامگذاری سال های اخیر به شعارهای حوزه اقتصاد، حرکتی گام به گام به سوی استقلال اقتصادی است که در صورت تحقق و توجه مناسب، می‌تواند گره گشای بسیاری از بخش های کشور باشد.
فضای کسب و کار و حوزه اشتغال از بخش‌هایی است که ارتباط مستقیم با حمایت از کالای ایرانی دارد، هرچه کالای ایرانی اقبال بیشتری داشته باشد، امکان برای واحدهای تولیدی به منظور اشتغال بیشتر نیز فراهم می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بهبود فضای کسب و کار با تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی ارتباط مستقیم دارد.
اسماعیل غنیان با تاکید بر این که اگر کالای ایرانی فروش مطلوبی داشته باشد، امکان توسعه فعالیت واحدهای تولیدی و اشتغال جدید نیز فراهم می شود، خاطرنشان کرد: شرط اول این مساله اطلاع رسانی به مردم در زمینه اهمیت خرید کالای ایرانی است.
وی تاکید. کرد : به نظر می رسد اطلاع رسانی مناسبی از کیفیت خوب کالاهای ایرانی برای جامعه انجام نمی شود و در این زمینه خلاء وجود دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان یادآور شد: با توجه به وجود عِرق ملی مردم سرزمین ایران، اگر مردم اطلاع درستی از شرایط کیفی تولیدات داخلی داشته باشند، به حمایت جدی از آن اقدام می کنند.
وی بر حفظ سرمایه‌گذاری‌های فعلی در بخش تولید برای حفظ اشتغال تاکید و اضافه کرد : گاهی نیاز است که مشکلات صنعت در شرایط کنونی برطرف شود تا اشتغال حفظ شود و نیاز چندانی به سرمایه‌گذاری های جدید نیست.
غنیان بیان داشت : اگر به گونه ای مشکلات تولید کنندگان در شرایط حاضر برطرف و امکان برای افزایش تولید به میزان ظرفیت واقعی واحدها محقق شود، هدفگذاری اشتغالزایی نیز تا حد زیادی عملیاتی می شود.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت واحدهای تولیدی در زمان حاضر بین 40 تا 50 درصد عنوان می شود، گفت: اگر در کشور این ظرفیت تولید در واحدهای صنعتی فقط به میزان 20 درصد افزایش یابد، یک و نیم میلیون شغل جدید ایجاد می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان خاطرنشان کرد: اگر به صورت واقعی شعار حمایت از کالای ایرانی محقق شود، ظرفیت اشتغال کشور نیز متحول و برای بسیاری از جوانان شغل ایجاد می‌شود.
استان سمنان یکهزار و 800 واحد دارای پروانه بهره برداری در بخش صنعت دارد و در نرخ بیکاری، سمنان پس از استان مرکزی کمترین میزان بیکار را در سال 96 داشت و اشتغالزایی در سال گذشته به میران 2 درصد فراتر از تعهد دستگاه‌های اجرایی استان سمنان محقق شد.
6103\6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.