به گزارش ایرنا، استاندار سمنان روز شنبه در دیدار با راضیه لک رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در سالن غدیر استانداری با بیان این مطلب افزود: مطالعاتی در زمان های گذشته مبنی بر اکتشاف نفت و گاز در منطقه شمال این شهرستان انجام شده که اگر این طرح صرفه اقتصادی داشته باشد برای اجرای آن با وزارت نفت رایزنی هایی انجام می شود.
سیدشهاب الدین چاوشی افزود : معادن و ظرفیت هایی که صرفه اقتصادی و زیست محیطی در نقاط مختلف استان ندارد اجرایی نمی شود اما باید مطالعات دقیق و کارشناسی بر روی تمامی طرح ها از جمله استخراج نفت وگاز در شهرستان شاهرود صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد : سمنان از ظرفیت های ارزشمند در بخش معدن و منابع زیرزمینی برخوردار است که باید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای افزایش اشتغال این ظرفیت ها را بکار گیرد.
وی تصریح کرد : روزانه بیش از 80 رام قطار مسافربری و باری از خطوط ریلی استان تردد می کند و خبرهایی از فرو نشست زمین در چند متری این ریل ها به گوش می رسد که باید مسوولان امر برای رفع این معضل اقدام کنند.
استاندار سمنان تصریح کرد : بحث کمبود آب در بخش معدن سمنان نگران کننده است و برای افزایش اشتغال در این بخش باید به فکر تولید و انتقال آب از سایر حوزه ها به این استان باشیم.
چاوشی تصریح کرد : 64 گسل زلزله در محدوده استان سمنان قرار دارد که از این تعداد حدود 17 گسل فعال است و مسوولان امر باید مطالعات لازم را بر روی این گسل ها انجام دهند.
استان سمنان دارای سه و نیم میلیارد تن ذخیره زمین شناسی و بیش از پنج هزار و 500 میلیون تن ذخیره قطعی معدنی دارد و به گزارش ایرنا، تعداد 561 واحد معدنی در این استان برای چهار هزار و 200 بهره بردار این واحدها اشتغال ایجاد کرده است.
همچنین استان سمنان با 561 معدن رتبه پنجم و از نظر استخراج رتبه 6 کشور را دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.