به گزارش ایرنا، سعید ناجی روز دوشنبه در جلسه ساماندهی امور جوانان استان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: جوانان از اقشار مهم جامعه هستند که در رویدادهای اساسی کشور نقش دارند و باید به نیازهای آنان پاسخ منطقی داد.
وی تصریح کرد : شناسایی و احصاء نیازهای جوانان و بررسی جزیی مصائب و خواسته‌های آنان از الزاماتی است که باید به صورت هدفمند و برنامه‌ریزی شده پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب در این حوزه رسید.
وی خاطرنشان کرد : برنامه‌ریزی‌ها باید به سمتی پیش برود که نسبت به حجم جمعیتی نیازها شناسایی و دستگاه‌های متولی به سمت رفع نیازهای جوانان در حوزه‌های مختلف اقدام کنند.
وی با بیان این که فعالان ستاد ساماندهی جوانان استان باید از پراکندگی کاری، بی نظمی و موازی‌کاری پرهیز کنند، اظهارداشت: ستادساماندهی امور جوانان باید با توجه به ظرفیت های استان بابومی سازی سیاست های دولت نسبت به اجرای برنامه های مطلوب با محوریت جوانان اقدام ‌کنند.
ناجی با بیان این که این قشر بنا به دلایل مختلف نیازمند توجه بیشتر هستند، به روز کردن ادبیات در مواجهه با این قشر را ضروری دانست و یادآور شد: برای حل مشکلات جوانان باید پاسخ جدید برای درخواست و سوالات آنان مهیا کرد.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان عدم انطباق توانمندی‌ها با ظرفیت‌های شکل گرفته را از دیگر مشکلات حوزه جوانان دانست و تاکید کرد : جوانان امروزی از دانش و مهارت برخوردارند و باید زمینه‌‌ انطباق دانش و مهارت آنان مهیا شود که تحقق این امر نیازمند اصلاح روش‌هاست.
وی به تبیین وظایف و تلاش برای عملیاتی شدن خواسته‌ها و نیازهای جوانان توسط نهادهای فعال و عضو این ستاد تأکید کرد.
به گزارش ایرنا، طبق آخرین سرشماری در سال 95، استان سمنان بیش از 700 هزار جمعیت دارد که 27.5 درصد آنان جوان هستند، بیش از 100 هزار دانشجو در استان سمنان به تحصیل مشغول هستند.
50 سازمان مردم نهاد در سمنان فعال هستند.
6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.