به گزارش ایرنا، سعید ناجی روز چهارشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود : توجه به نکات علمی و کارشناسی و دیدگاه های اهل فن در مسأله حفظ و صیانت از منابع آب، موجب می‌شود تا شرایط و مسیر فعالیت در این بخش به درستی انجام شود.
وی با تاکید براین که استفاده اصولی از منابع آب و بکارگیری روش های نوین در تمام بخش های مرتبط امری ضروریست، اظهارداشت: با توجه به این که بر 85 درصد از منابع آب این استان، در بخش کشاورزی مصرف می شود لازم است توجه ویژه‌ای به مدیریت منابع آب در این بخش داشته باشیم.
ناجی تصریح کرد : این امر به معنای دستکاری معیشت مردم و کشاورزان و لطمه زدن به بخش کشاورزی نیست بلکه این توجه، به منزله مدیریت منابعی است.
معاون استانداری سمنان ادامه داد : آب با زندگی مردم گره خورده و همانطور که کشاورزی نیازهای اقتصادی کشاورزان را تأمین می‌کند اگر آب نباشد کشاورزی و زیست نیز میسر نیست.
وی با اشاره به این که حساسیت مساله آب و توجه به این مایه حیاتی در 2 دهه اخیر، به شکل جدی پیگیر می‌شود، رسیدن به یک نگاه منسجم و واحد در بحران آب را جدی دانست و یادآور شد : هنوز در بحث استفاده از منابع آب و خطری که جامعه انسانی را تهدید می‌کنید به نگاه واحد نرسیدیم.
وی با تاکید بر اینکه هنوز نگاه جزیره ای به این موضوع تا حدی وجود دارد، خاطرنشان کرد : باید در بخش‌هایی که توانمندی و ظرفیت وجود دارد برای خودکفایی تلاش کرد.
میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که هفت درصد از آن به مصارف خانگی اختصاص دارد.
شهر سمنان بیش از 190 هزار و استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
کمبود آب یکی از چالشهای اساسی استان سمنان است که برای رفع این معضل باید علاوه بر فرهنگ سازی و ضرورت استفاده بهینه ، تدابیری بیشتری از سوی مسوولان امر اتخاذ شود.
7342/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.