به گزارش ایرنا، علیرضا فلاحی نصرالله آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مجتمع آموزشی و رفاهی این نهاد افزود : بهسازی بافت های ارزشمند روستایی به منظور جذب گرشگران و توسعه رونق اقتصادی جوامع بومی انجام می شود.
به گفته وی بهسازی روستای قلعه بالای شاهرود با صرف هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات این اداره کل در حال اجرا است.
وی اظهارداشت: همچنین برای تعمیرات واحدهای مورد تایید میراث فرهنگی در زمینه بومگردی 150 میلیون ریال تسهیلات به صورت قرض الحسنه به متقاضیان این بخش ارایه می شود.
وی در بخش دیگری با اشاره به گذشت بیش از یک سال از وقوع زلزله در کالپوش شهرستان میامی ، خاطرنشان کرد : همکاری نکردن بانک ها و سرمای شدید سرعت عملیات بازسازی واحدهای مسکونی این بخش را کاهش داده است.
فلاحی تصریح کرد : از یک هزار واحد مسکونی آسیب دیده این بخش ، 668 واحد برای ارایه تسهیلات قرارداد منعقد شده که تاکنون 119 واحد کامل احداث شده است.
وی خاطرنشان کرد :با احتساب 20 میلیارد اعتبار جدید، میزان اعتبارات این حادثه به حدود بیش از 30 میلیارد رسیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان ترغیب مردم برای مقاوم سازی خانه های مسکونی روستایی را نیازمند همکاری دهیاران و شوراهای روستایی دانست و گفت : آمار درستی از کل بافت فرسوده روستایی وجود ندارد اما از 50 هزار واحد روستایی استان 30 درصد آن ها با مشارکت مردم مقاوم سازی شده است.
وی بیان داشت : از سال 1384 تاکنون این اداره کل 19 هزار و 235 فقره تسهیلات طرح ویزه بهسازی روستاها را پرداخت کرده است.
وی تصریح کرد : طبق سرشماری سال 95، 298 روستای استان بالای 20 خانوار جمعیت دارد که در 74 درصد آن ها طرح هادی اجرا شد و در بیش از 72 درصد روستاها بازنگری طرح هادی صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا، از 19 شهر استان سمنان 15 شهر دارای جمعیت کمتر از 25 هزار نفر است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت و 298 روستای بالای 20 خانوار دارد.
6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.