به گزارش ایرنا، با حضور سلیمان پاک‌سرشت رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور، نخستین مرکز آموزش فنی و حرفه ای خیرساز سمنان در موسسه خیریه امیرالمومنین(ع) شهمیرزاد و نخستین مرکز جوار دانشگاهی صنعت خودروسازی در گروه تولیدی عقاب افشان در سمنان افتتاح شد.
نخستین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خیرساز استان سمنان در زمینی به مساحت 200 مترمربع و 700 مترمربع زیربنا و با صرف 9 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
مرکز ارتقای مهارت شهرک صنعتی سمنان شامل کارگاه های آموزشی، جوشکاری برقک، جوشکاری آرگون و تراشکاری دایر شده است که در طرح توسعه این مجموعه، یک کارگاه توسط شرکت عقاب با موتور و تمام قطعات اتوبوس های تولیدی برای آموزش های ضمن‌کار تعمیرکاران استان و کشور تجهیز شده است.
سعید ناجی معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان در این آیین گفت : مردم ‌نهادکردن بهترین مسیر توسعه بخش‌های مختلف به ویژه برای آموزش های مهارتی به منظور رفع ییکاری است.
حسن ارگی فرماندار مهدیشهر گفت : خیران شهمیرزاد با نگاهی نو با هدف اشتغالزایی در این موسسه ورود کرده‌اند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان در آیین افتتاح اولین مرکز خیرساز آموزش فنی و حرفه ای در شهمیرزاد گفت : ویژگی این مرکز در این است که در کنار آموزش، امکان اشتغالزایی و فضای تولید را فراهم کرده است.
فاطمه منصوری، ورود خیران به حوزه مهارت آموزی را زمینه اشتغال آفرینی در جامعه دانست و افزود : ورود خیران مهارت الگوی مردمی کردن مهارت‌های آموزشی است.
وی با تاکید بر این که آموزش های فنی وحرفه ای نیازمند ورود خیران، واقفان و فعالان اجتماعی برای مردمی کردن آموزش مهارتهاست، خاطرنشان کرد : آموزش های مهارتی راه بی‌بدیل توسعه و نقش‌آفرین مهمی در ارتفای بهره‌وری و رشد اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی است.
منصوری، ارتفای آموزش های مهارتی را نیازمند فرهنگ سازی و سرمایه‌گذاری دانست و اضافه کرد : آموزش‌های مهارتی نیاز دارد با سرمایه گذاری لازم بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به منظور منعطف‌ سازی آموزش ها متناسب با بازار در این بخش فراهم شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان یادآورشد : ایجاد دغدغه فراگیری مهارت در جوانان نیاز نرم‌افزاری آموزش های مهارتی در شرایط کنونی است.
حمیدرضا نوری‌نسب مدیرعامل موسسه خیریه امیرالمؤمنین شهمیرزاد گفت : نخستین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خیرساز استان سمنان در این موسسه در زمینی به مساحت 200 مترمربع، زیربنای 700 مترمربع و با تکمیل و کمک 9 میلیارد ریالی 2 خیر عباس سروش و احمد زمان در 6 واحد و پنج رشته برای خواهران و برادران افتتاح شد.
در این آیین جمعی از مدیران استان ، خیران شهمیرزاد و مسوولانی از شهرستان مهدیشهر حضور داشتند.
در سال 96 در مراکز دولتی و غیردولتی آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان بیش از 21 هزار و 200 نفر آموزش ها را فراگرفتند و در سال 97 سمنان جز هفت استان نمونه کشور در زمینه به‌روز رسانی مهارتها در رشته‌های گردشگری و فناوری اطلاعات انتخاب شده است.
6103\6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.