غلامرضا کاتب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : با توجه به این که اصلاح و بهسازی معابر روستایی در جلوگیری از مهاجرت به شهرها و افزایش اشتغال موثر است در سال جاری از میزان قیر قابل توزیع، 54 درصد آن به وزارت راه و شهرسازی اختصاص می یابد.
وی اظهارداشت : امسال بیش از 20 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور در طرح بازسازی جاده های روستایی کشور از قیر رایگان برخوردار می شوند.
وی با بیان این که طرح های راه‌سازی و بهسازی معابر روستایی در اولویت برنامه‌های دولت و مجلس قرار دارد، اظهارداشت : همچنین 17 درصد قیر رایگان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و 13 درصد آن سهم وزارت کشور است که بین دهیاری‌ها توزیع می‌شود.
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : باید برای تکمیل طرح های نیمه تمام در سال جدید برنامه‌ریزی‌های مناسب صورت گیرد و برخی از طرح های استان ها به دلیل کمبود اعتبار از سال 93 به صورت نیمه تمام رها شدند که با تزریق اعتبار به بهره‌برداری می رسد.
کاتب با تاکید بر اصلاح ورودی شهرها از سوی مسوولان امر ، تصریح کرد : در راستای اجرای عملیات بهسازی، معابر هفت منطقه در استان سمنان در سال گذشته ساماندهی شد که با توجه به مطالبات مردم، ورودی منطقه کرند گرمسار به عنوان بخش تأثیرگذار در بخش اقتصادی و گردشگری از مهم ترین طرح های اصلاح معابر سال گذشته بود.
وی با بیان این که به منظور کاهش سوانح و حوادث باید نقاط حادثه‌خیز منتهی به استان سمنان اصلاح شود، افزود : آسفالت مسیرهای مواصلاتی روستاهای گرمسار یکی از طرح هایی است که برای سال 97 پیگیری می شود.
وی بیان داشت : در سال گذشته تلفات برون شهری روستایی در استان سمنان 30 نفراعلام شد که نسبت به مشابه سال گذشته 22 درصد کاهش نشان می دهد و رتبه هشتم در کشور را دارد که می توان با توزیع قیر رایگان و اصلاح معابر این رقم را به میزان قابل توجه ای کاهش داد.
به گزارش ایرنا، استان سمنان با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع به لحاظ وسعت رتبه ششم را در کشور دارد، 660 کیلومتر از بزرگراه 860 کیلومتری تهران – مشهد در استان سمنان واقع شده است.
سه هزار و 784 کیلومتر راهِ استان سمنان 2.1 درصد از راه های کشور را شامل می شود.
براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395، 141 هزار و 858 نفر در 284 روستای استان بیش از 700 هزار نفری سمنان زندگی می کنند.
بیش از 75 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور وجود دارد.
7339/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.