رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا همچنین اظهارکرد : راه اندازی بیش از 20 واحد فرآوری و همچنین بازگرداندن 160 واحد تولیدی نیمه فعال بخش کشاورزی به چرخه تولید در دستور کار سال جاری این نهاد قرار دارد.
سیدحسن میرعماد گفت : در دولت تدبیر و امید حدود 50 واحد فرآوری محصولات کشاورزی با اعتبار 300 میلیارد ریال و سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید.
وی با اشاره افزایش تولید محصولات کشاورزی با وجود کاهش سطح کشت محصولات زراعی در سه سال گذشته در این استان، خاطرنشان کرد : با اجرایی شدن این راهکار در سال‌های اخیر، افزایش تولید به خصوص در محصولات راهبردی مانند گندم به رشد 33 درصدی رسیده است.
میرعماد ادامه داد : صادرات محصولات کشاورزی یکی از برنامه های بلند مدت سازمان جهاد کشاورزی سمنان است و در سال زراعی گذشته حدود 200 هزار تُن از این محصولات به کشورهای جهان صادر شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان اضافه کرد : در 2 سال گذشته حدود 10 هزار هکتار از عرصه های کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شد و افزایش نصب این سامانه ها در بهره وری و تولید محصولات بسیار تاثیرگذاراست.
میرعماد با اشاره به افزایش کشت گلخانه ای در استان ادامه داد : بومی‌ سازی این سامانه باید با توجه به شرایط آب و هوایی و متناسب با هر اقلیم این سامانه اجرا شود و دولت بر اجرای آن باید نظارت کافی و جدی داشته باشد.
وی بیان داشت : افزایش بهره وری در کشت محصولات باغی به جای زراعی و خودکفا شدن کشور در محصولات راهبردی کشاورزی از اهداف اساسی دولت است و با برنامه های زودبازده در سال زراعی 96-97 بیش از 50 هزار تن محصول کشاورزی از استان سمنان به خارج از کشور صادر شده است.
وی با بیان این که در سال 96 بیش از 300 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 60 واحد تولیدی بخش کشاورزی پرداخت شد، اظهارداشت : با پرداخت این تسهیلات تا برای بیش از چهار هزار نفر اشتغالزایی شد.
میرعماد ادامه داد : در سال 92 بیش از 500 واحد تولیدی استان در بخش کشاورزی نیمه فعال و غیر فعال بود که با ارایه بیش از یکهزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات اکنون این واحدها به چرخه تولید برگشته است.
رییس سازمان جهادکشاورزی سمنان تصریح کرد : استان سمنان ظرفیت سالانه بیش از 500 هزار تُن صادرات کشاورزی را دارد و راه اندازی واحدهای فرآوری و بسته بندی و همچنین نصب سامانه های نوین آبیاری بیشتر می تواند به افزایش صادرات در این بخش بیانجامد.
بیش از 40 هزار بهره بردار در 198 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی بخش کشاورزی سمنان فعالیت می کنند.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.