به گزارش ایرنا، علی اصغر احمدی روز شنبه در کارگاه آموزشی آشنایی با تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی شهرهای استان سمنان در دانشگاه علمی و کاربردی بیارجمند شاهرود ، افزود : آنچه در عمل شوراها دیده می شود این است که آن ها بیشتر شورای شهرداری ها و نه شورای مردم هستند و این نقص به ساختار قوانین باز می گردد.
وی برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی را یکی از مهم ترین رویدادهای کشور برشمرد و اظهارداشت : در انتخابات اخیر شوراها از مجموع 300 هزار نامزد، حدود 100 هزار تن به حلقه مدیریتی کشور اضافه شدند.
معاون هماهنگی و پیگیری نهاد ریاست جمهوری بر جایگاه مهم شوراهای عالی استان ها تاکید و اضافه کرد : شوراهای استان می توانند مانند دولت لایحه به مجلس ارایه دهند و عضویت در شوراها فقط به منظور استفاده از فرصتها یا انجام برخی کارهای ساده نیست.
احمدی اضافه کرد : شوراها باید به دنبال منابع درآمدی پایدار، چابک سازی ساختارها، ارایه خدمات به مردم در خصوص مبلمان و فضای شهری، مراکز تفریحی بانوان، امور فرهنگی و دیگر موضوعات اساسی باشند.
وی با بیان این که از جمعیت 85 میلیونی کشور حدود 70 میلیون تن پس از انقلاب اسلامی به دنیا آمده اند، تاکید کرد: باید دقت کرد که چگونه تفکر امام راحل (ره) و ارزش های انقلاب را به این نسل منتقل کنیم. دشمنان اکنون در حال ضربه به ریشه نظام و حمله به کانون خانواده و ارزش های فرهنگی ما هستند و نباید از این موضوع ساده گذر کرد.
احمدی ادامه داد : مردم مطالباتی دارند و اکنون نیاز است تا با وحدت جلوی حرکات و توطئه دشمنان گرفته شود.
معاون هماهنگی و پیگیری نهاد ریاست جمهوری درخصوص ضرورت ایجاد فرصت شغلی در روستاها، بیان کرد : باید به توسعه روستاها و تثبیت جمعیت توجه شود و اگر فرصت شغلی مناسب در روستاها ایجاد شود، اهالی گرایشی به مهاجرت به شهر ندارند.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در این نشست، شوراها را تبلور مردم سالاری دینی و رسمیت بخشیدن به نظام اسلامی دانست و گفت : شوراها باید از ظرفیت های قانونی برای توسعه شهرها و روستاهای خود بهره ببرند.
سیدحسن حسینی شاهرودی بر ضرورت توجه به نقاط کم برخوردار استان تاکید کرد و افزود : اینکه دور افتاده ترین شهر استان برای برگزاری همایش شوراها انتخاب شده اقدامی ارزشمند و درخور تقدیر است.
در هفتم اسفند سال ۱۳۷۷، چند روز پس از برگزاری بیستمین سالروز پیروزی انقلاب، اولین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایران برگزار شد.
شهر بیارجمند، مرکز بخش بیارجمند، در 110 کیلومتری جنوب شرق شاهرود واقع شده و تا سمنان 310 کیلومتر فاصله دارد.
استان سمنان بیش از 700 هزار تن جمعیت دارد.
/6026/7359
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.