به گزارش ایرنا، سیدشهاب الدین چاوشی روز پنجشنبه در شصتمین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهر سراسر کشور در هتلی سمنان، افزود: شهرداری ها در زمان حاضر برای کسب درآمد به منابعی مانند کمیسیون های ماده 100 و پنج وابسته هستند و به جای این شکل درآمد باید به درآمدهای پایدار برسند.
وی تاکید کرد: این شکل درآمد پراکنده شهرداری‌ها باید به شکل پایدار درآیند تا شهرداری ها نیز برای انجام تکالیف قانونی منابع لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به هدفگذاری دولت تدبیر و امید برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و بافت های شهری، گفت: شهرداری ها در این دو زمینه نقش مهمی دارند.
استاندار سمنان یادآور شد: در نوسازی ناوگان حمل و نقل، استان سمنان دارای ظرفیت های تولیدی مطلوبی است که می توان از آن به خوبی بهره برد.
شهردار سمنان در این نشست گفت: هوشمندسازی شهری از مهمترین مسائلی است که باید در تمامی شهرها به منظور روزآمدکردن نوع خدمات مدنظر قرار گیرد.
سیدمحمد ناظم‌رضوی با بیان اینکه شهر سمنان ظرفیت ها و عرصه‌های رو به توسعه فراوانی دارد که می تواند در سطح ملی مورد استفاده قرار بگیرد، اظهار امیدواری کرد: با توجه و تلاش دولت تدبیر و امید مشکل آب استان و شهر سمنان هر چه زودتر برطرف شود.
شهردار سمنان یادآور شد: چنانچه زیرساخت ها و بسترهای لازم از جمله راه های مواصلاتی مناسب برای سمنان فراهم شود، این شهر می تواند پذیرای بسیاری از ظرفیت های مازاد پایتخت باشد، اتفاق خوبی که در دوره های قبل هم مطرح بوده است و شهر سمنان در این زمینه دارای فرصتهای بی بدیلی است.
شصتمین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی مراکز استان‌های سراسر کشور طی دو روز در سمنان با حضور محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، برگزار شد و در کمیسیون های تخصصی چهارگانه نظرات و پیشنهادات کارشناسی شده بر اساس تشخیص اعضا و نیازهای واقعی مردم شهرها تنظیم شد تا در اختیار شورای عالی استان ها قرار گیرد که به این ترتیب، در تصمیم‌گیری های دولت و مجلس شورای اسلامی مد نظر باشد.
در استان سمنان 20 شهرداری فعالیت دارد.
6103/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.