به گزارش ایرنا، سیدشهاب الدین چاوشی روز پنجشنبه در دیدار با معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانداری افزود : باید فرهنگ پشت میزنشینی به معنی واقعی در کشور از فکر جوانان خارج شود و خلاقیت جایگزین این فرهنگ شود.
وی اظهارداشت : دولت در چند سال گذشته اقدامات بسیار مطلوبی را برای افزایش اشتغال در کشور انجام داده است اما به دلیل افزایش روزافزون دانش آموختگان که در رشته های غیرکاربردی در دولت های گذشته مشغول به تحصیل بودند، اقدامات دولت تدبیر و امید چندان به چشم نمی آید.
وی خاطرنشان کرد : ایجاد حدود 900 هزار شغل در سال گذشته، نشان از عزم راسخ دولت تدبیر و امید برای کاهش آمار بیکاری در کشور است و اکنون دولت مصمم است با هم افزایی سایر سران جمهوری اسلامی آمار اشتغال را در کشوور فراتر از آنچه که در توان دارد فراگیر کند.
چاوشی گفت: اکنون مهم ترین معضل در کشور، بیکاری است و اگر در میان مدت برای رفع آن اقدام نشود آسیب های اجتماعی و امنیتی برای ایران به همراه دارد.
وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از وزارتخانه های عملگرا دولت دوازدهم است و در چند سال گذشته مسایل کارگری را به خوبی مدیریت کرده است.
استاندار سمنان تصریح کرد: فقط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متصدی ایجاد شغل در کشور نیست و اشتغالزایی مقوله پیچیده ای است که تمامی ارکان نظام باید دست به کار شوند.
سهم اشتغال استان سمنان در بخش خدمات بیش از 45 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد است.
در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یک هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.