به گزارش ایرنا، سید شهاب‌الدین چاوشی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش در سالن غدیر استانداری افزود: ناکامی و نارسایی‌های هر جامعه ناشی از توفیق نداشتن آموزش و پرورش است و بسیاری از نابسامانی‌ها در جامعه با تحول در آموزش و پرورش به توفیق و سرانجام می‌رسد.
وی به ضرورت هم افزایی آموزش و پرورش و اولیا تأکید کرد و اظهار داشت: در کنار آموزش و پرورش ارتباط با خانواده‌ها و توجیه آنان برای مشارکت در امر تعلیم و تربیت فرزندان باید جدی گرفته شود.
چاوشی تشکیل شورای آموزش و پرورش و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی آن را در کسب توفیقات بیشتر ضروری دانست و بر استمرار حضور روسای دانشگاه ها و دیگر مسوولان و نیروهای اثرگذار استان در این نشست ها تأکید کرد.
استاندارسمنان اضافه کرد : این شورا باید به لحاظ محتوایی و مراقبت از نسل آینده تمام تلاش خود را به کار گیرد و در ایفای نقش در امر پرورش نسل موفق و پویا بکوشد.
وی همچنین با اشاره به ضرورت تکریم و توجه به معلمان در انجام امور اداری، تمامی مدیران کل استان و مجموعه های تحت امر آنان را مکلف به احترام و تکریم از مقام معلمان کرد.
چاوشی خاطرنشان کرد : چنانچه در اداره ای نسبت به جایگاه معلمان کم توجهی شود باید درمدیریت آن اداره تجدید نظر کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته تربیت اسلامی، به تشریح نقش مربیان پرورشی در به ثمر رسیدن انقلاب پرداخت و همچنین نقش این قشر را در کاهش آسیب‌‌های اجتماعی در جامعه کنونی اثرگذار دانست.
محمد دستورانی بیان کرد : مجموعه آموزش و پرورش باید با رویکرد افزایش نشاط اجتماعی و رضایتمندی حداکثری ایفاگر نقش خود در کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.
به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از 119 هزار دانش آموز و نوآموز و هشت هزار معلم و بیش از یکهزار واحد آموزشی دارد.
م.ع/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.