به گزارش ایرنا، سیدشهاب الدین چاوشی روز شنبه در آیین نکوداشت روز مهندس و بسیج مهندسین در سالن مطهری سمنان با بیان این که خداوند متعال اولین مهندس عالم هستی است، افزود : خدواند عالم هستی را به بهترین و نیکوترین شکل آفریده است و در خلق نظام آفرینش دقت و استحکام را در اوج خود بکار برده است.
وی اظهارداشت : مهندسان باید در تمام زمینه ها دقت و استحکام را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و الگوی رفتاری خود را از آفرینش خداوند بگیرند.
چاوشی در بخشی دیگری با اشاره به حضور نیروهای متخصص ایرانی در خارج از مرزهای کشور همچون لبنان و سوریه، تصریح کرد : حضور نیروهای مومن و انقلابی با تفکرات فرهنگی و فکری عمیق برخواسته از رهبری و ارزش های انقلاب اسلامی باعث جذب و شیفتگی آن ها به دیار ایران شده است.
استاندار سمنان ادامه داد : اعتماد و ذهنیت مثبت از جمهوری اسلامی ایران نتیجه درخششش نیروهای ایرانی و نفوذ جریان پیشتاز فرهنگی و سیاسی ایران در منطقه است.
وی یادآور شد : وابستگی سیاسی و فکری عمیق و گسترده ای بین مردم ایران، سوریه و لبنان وجود دارد.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در این آیین گفت : نقش مهندسین در توسعه پایدار و اقتصاد استان نقشی محوری و اثرگذار است.
سردار حسن حسن زاده اظهارداشت : اگر گام های موثری در بخش های صنعت و معدن و امنیت غذایی از سوی مهندسان و مسوولان برداشته شود، جامعه در آینده دچار مشکل نخواهد شد.
وی ادامه داد : توسعه پایدار، اقتصاد و اشتغال جز ارزش های انقلای اسلامی است که با همدلی و هماهنگی مسوولان امر محقق خواهد شد.
حسن زاده مساله آب را از جمله چالش های پیش روی استان برشمرد و گفت : با توجه به تهدیدها و آسیب هایی که با آنها روبرو هستیم، مهندسان باید این تهدیدات را به فرصتی برای توسعه و رونق اقتصادی استان تبدیل کنند.
وی افزود : فراگیری تخصص در امور و داشتن تعهد می تواند یاری رسان جامعه و نظام اسلامی برای دستیابی به اهداف باشد.
به گزارش ایرنا، در این همایش، شماری از مسوولان نهادهای اجرایی ، مهندسان در حوزه های صنعت و معدن،کشاورزی و عمرانی حضور داشتند.
در این آیین خانواده مهندس شهید محمد حسین حمزه از شهدای مدافع حرم تجلیل شد.
از هر 6 نفر جمعیت استان بیش از 702 هزار نفری سمنان یک نفر دانشجو است.
س-خ 6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.