به گزارش ایرنا، سید محمدرضا هاشمی چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود در سرسرای ولایت فرمانداری ویژه این شهرستان، افزود: امسال بیش از 55 میلیارد و 100 میلیون ریال از سوی صندوق کارآفرینی امید شهرستان شاهرود برای طرح های اشتغالزایی پرداخت شده است.
وی پرداخت تسهیلات با نرخ بهره 6 درصد برای اشتغالزایی روستاییان و عشایر را نیز سبب ایجاد دورانی طلایی برای کارآفرینی در روستاها دانست و گفت: برای آسانی کار، هشت مورد ضمانتی که در روستاها قابل دسترس مردم است پیشنهاد داده شده است.
معاون استاندار سمنان یادآور شد: سهم شهرستان شاهرود در دریافت این تسهیلات 32 درصد استان بود که با رایزنی های انجام شده این میزان به 35 و هفت دهم درصد افزایش یافت.
هاشمی تاکید کرد: با وجود افزایش امکانات زیرساختی در روستاها، اگر تولیدثروتی در این مناطق انجام نشود، حضور روستایی بی معناست اما این تولید ثروت با اولویت کشاورزی و پس از آن دامداری و گردشگری است.
وی همچنین به آغاز پروازهای فرودگاه شاهرود به مشهد مقدس هم اشاره ای داشت و گفت: نخستین پرواز روز چهار اسفند از شاهرود و برگشت آن نیز در همان روز انجام می شوداما برنامه ریزی ها به گونه ای است که در آینده برای راحتی سفر زائران بارگاه علی بن موسی الرضا (ع) پرواز رفت در روز چهارشنبه هر هفته و بازگشت روزهای جمعه انجام شود.
فرماندار شاهرود با بیان اینکه افزایش تعداد پروازها و استمرار آن ها پیش زمینه ای برای دریافت مجوز مرز هوایی شاهرود است، اضافه کرد: به زودی پروازهایی به مقصدهای جدید مانند کیش برای هم استانیان از طریق فرودگاه شاهرود راه اندازی می شود.
امام جمعه شاهرود هم در این نشست، با اشاره به بخش هایی از نامه امیر المومنین (ع) خطاب به مالک اشتر گفت: بنا بر توصیه ایشان، مسوولان برای برای انتخاب معاونان و جانشینان خود سابقه افراد را در نظر بگیرند.
حجت الاسلام عباس امینی با بیان اینکه اگر افراد مورد نظر در گذشته کمکی به ظالمان کرده اند، نباید انتخاب شوند، اضافه کرد: ایشان تاکید فرمودند که مسوولان به فردی که مرتکب گناه شده است، اعتماد نکنند.
وی ادامه داد: باید افراد خوش سابقه و آن هایی که حقیقت را حتی اگر تلخ باشد می گویند، انتخاب کرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود هم در این نشست به ارایه گزارشی از عملکرد این شورا در برگزاری راهپیمایی 22 بهمن در شهرستان پرداخت و گفت: ستاد برگزاری این مراسم پس از آیین 9 دی، با 18 کمیته و با رویکردی جدیدتشکیل شد.
حجت الاسلام محمد حسین پور با اشاره به اجرای یکهزار برنامه در دهه فجر در سطح شهرستان، بیان کرد: اقدام شهرداری و شورای اسلامی شاهرود در اختصاص فضاهای تبلیغاتی بسیار و با رویکردهای نوین برای این ایام قابل تقدیر است.
وی با تاکید بر اینکه با توجه به ایام فاطمیه، تا روز 18 بهمن جهت گیری بیشتر برنامه ها معرفی شخصیت بی نظیر حضرت زهرا (س) بود، افزود: 9 یادواره شهدا و برنامه هایی ویژه جوانان و نوجوانان، قاریان و مداحان، شهدای انقلاب اسلامی و دانشجویان و استادان برگزار شد.
حسین پور همچنین به تهیه سامانه صوتی مناسب برای راهپیمایی 22 بهمن در شاهرود اشاره کرد و گفت: برای سال های آینده بهتر است سامانه صوتی به صورت متمرکز برای سطح شهر در نظرگرفته شود تا برای برنامه های ملی و مذهبی استفاده شود.
راهپیمایی 22 بهمن در 20 نقطه از شهرستان شاهرود با حضور پرشکوه مردم برگزار شده بود.
شاهرود یکی از سه شهرستان غیر از مراکز استان های کشور است که دارای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به صورت مستقل می باشد .
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.