غلامرضا کاتب روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود : رییس جمهوری همواره بر اجرای دقیق برنامه ششم توسعه، جذب سرمایه گذار خارجی و هماهنگی کابینه برای رفع مشکلات کشور تاکید فراوانی دارد و اجرا این برنامه ها در چهار سال آینده باید در اولویت کاری دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
وی با بیان این که در برنامه ششم توسعه، دولت دوازدهم مکلف به ایجاد اشتغال سالانه برای 900 هزار نفر شده است و این رویکرد باید با همدلی دستگاه های اجرایی محقق شود، اظهارداشت : باید دولت برای کاهش نرخ بیکاری به زیرساخت های صنعتی توجه ویژه ای داشته باشد و با این رویکرد می توان برای رونق و آبادانی ایران اسلامی تلاش کرد.
کاتب خاطرنشان کرد : دولت اقدامات مطلوبی برای افزایش اشتغال در چهارسال گذشته انجام داد و اقدام بانک های کشور به دلیل ارایه تسهیلات 160 هزار میلیارد ریالی به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال بسیار ارزشمند است.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد : ایران اسلامی برای رشد و بالندگی در چهار سال آینده نیازمند وحدت و وفاق ملی است و باید با این راهکار برای کاهش نرخ بیکاری تلاش کرد.
به گزارش ایرنا، در 9 ماه سال جاری ، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد**انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.