به گزارش ایرنا، بر اساس تفاهم نامه ای که روز پنجشنبه بین حیدر علی‌اف، رییس دانشگاه بین اللملی قرقیزستان، و مهدی شادنوش رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به امضا رسید، دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در زمینه تاسیس یک موسسه علمی برای فعالیت های حوزه درمان، بهداشت، تحقیقات مشترک، برگزاری سمینارهای علمی مشترک و نمایندگی ایران در قرقیزستان، در آن کشور حضور خواهد داشت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در این زمینه به ایرنا گفت: این تفاهم‌نامه بین این دانشگاه به عنوان نماینده جمهوری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی قرقیزستان منعقد شد و قرقیزستان به عنوان دروازه فعالیت های حوزه بهداشت و درمان جمهوری اسلامی در منطقه اوراسیا هدفگذاری شد.
مهدی شادنوش ادامه داد: این تفاهم نامه بیشتر با هدف فعالیت مشترک برای ایجاد موسسه ای به منظور جذب دانشجو از منطقه آسیای میانه و با موضوع همکاری‌های مشترک آموزشی، پژوهشی، تبادل استاد و دانشجو، تربیت نیروی انسانی متخصص، برگزاری دوره های آموزشی و تحقیقاتی مشترک در آن موسسه به امضا رسید.
وی با یادآوری اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران ماموریت توسعه روابط با کشورهای آسیای میانه را برعهده دارد، گفت: بر اساس توافق های گذشته، صادرات داروها و خدمات تخصصی آنکولوژی یا مبارزه با بیماری‌های سرطانی به قرقیزستان از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در برنامه قرار دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درباره این تفاهم‌نامه و هدف از این دیدار گفت: این دانشگاه پیش از این مراوداتی با وزارتخانه‌های علوم و بهداشت کشور قرقیزستان داشت که منجر به سفر وزیر بهداشت ایران در پنج ماه گذشته شد، سفر این هیات از دانشگاه بین‌المللی قرقیزستان به استان سمنان در پاسخ به سفر هیات‌های ایرانی انجام شد و هدف از آن انعقاد تفاهم‌نامه جدید و پیگیری توافق‌های گذشته است.
وی با تاکید بر اینکه هفته آینده هیاتی از دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به بیشکک در قرقیزستان سفر خواهد داشت، تاکید کرد: در این سفر با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، زمینه برقراری همکاری‌های بیشتر در زمینه مبارزه با بیماری‌های سرطانی و صادرات دارو و خدمات به قرقیزستان بررسی‌های بیشتر انجام خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: تبادل استاد، دانشجو و پژوهش‌های علمی و تخصصی بین این دانشگاه و دانشگاه بین‌المللی قرقیزستان، با توجه به این تفاهم پیگیری خواهد شد.
رییس دانشگاه بین‌المللی قرقیزستان نیز در نشست امضای این تفاهم نامه گفت: این دانشگاه برای پذیرش تمام تولیدات و تجهیزات حوزه بهداشت و درمان تولیدی در ایران را برای تجهیز بیمارستان‌های قرقیزستان آمادگی دارد.
حیدر علی‌اف، با اشاره به مقام دوم دانشگاه بین‌المللی قرقیزستان در بین کشورهای مشترک‌المنافع در حوزه آموزشی، افزود: سه هزار دانشجو با ملیت‌های مختلف در دانشگاه بیشکک تحصیل می‌کنند و در بخش بهداشت و درمان قرقیزستان نیازمند همکاری بیشتری از سوی جمهوری اسلامی است.
هیات اعزامی از دانشگاه بین‌المللی قرقیزستان امروز پس از این نشست از بخش‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بازدید کرد.
دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، حدود 2 هزار و 600 دانشجو در هشت دانشکده دارد که 2 رشته در مقطع کاردانی، 18 رشته در مقطع کارشناسی، 10 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 2 رشته در مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته در مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود، هفت بیمارستان و مرکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.
6103 تهیه و انتشار: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.