به گزارش ایرنا، بهروز اسودی روز یکشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای معرفی شده از سازمان صنعت ،معدن و تجارت و جهاد کشاورزی به بانک های عامل ، نقش بسزایی در رونق چرخه اقتصاد استان دارد.
وی با بیان این که در زمان حاضر بانک های عامل تنها 31 درصد از تسهیلات مصوب شده را پرداخت کردند ،بیان کرد: از یکهزار و 251 واحد تولیدی معرفی شده به بانک های عامل 522 واحد با رقم 2 هزار و 870 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
وی با اشاره به این که با همکاری بانک های عامل می تواند 70 درصد تسهیلات تعهد باقی مانده را کاهش داد ،تاکیدکرد: باتوجه به ظرفیت های استان باید به نحوی عمل کرد که در ماه های باقی مانده سال، شاهد روند رو به رشد پرداخت تسهیلات در استان باشیم.
وی با اشاره به این که در نشست امروز، 20 واحد تولیدی از سازمان صنعت، معدن و تجارت و 32 واحد تولیدی از سازمان جهادکشاورزی به بانک های عامل معرفی شده،اظهار داشت: در مجموع 52 واحد تولیدی معرفی شده به ایجاد اشتغال 204 نفر می انجامد که اعتبار تسهیلات بانکی آن 459 میلیارد ریال است.
اسودی تصریح کرد: مسایلی همچون هزینه آب ،برق، گاز، تامین اجتماعی و امور مالیاتی را از عدیده مشکلات واحدهای تولیدی خواند.
اسودی ادامه داد : تاکنون 1255 مصوبه در کارگروه به تصویب رسیده و 56 درصد مصوبات اجرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه پیگیری و شفاف سازی مسایل در دستور کار بوده،تاکید کرد: سازمان صنعت ،معدن و تجارت و سازمان جهادکشاورزی مسول شده اند تا مشکلات را دسته بندی کرده تا اقدامات لازم جهت اجرایی شدن مصوبات صورت گیرد.
درسال گذشته 90درصد از اشتغال تعهد شده تسهیلات رونق تولید محقق شد و تسهیلات رونق تولید در سال 95 ، 1800فرصت شغلی در بخش صنعت ایجاد کرده است.
به گزارش ایرنا، در9 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026
*خبرنگار: سارا خدادادی **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.