به گزارش ایرنا سید مهرداد بلادی موسوی روز پنجشنبه در آیین عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی فتوولتاییک ملاثانی اظهار کرد: این نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث می شود.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته این نیروگاه در مدت 6 ماه به بهره برداری می رسد که یکی از پروژه های تاثیرگذار در این منطقه و در سطح استان به شمار می رود.
قائم مقام و معاون برنامه ریزی و تحقیقات برق منطقه ای خوزستان ادامه داد: بحث انرژی های تجدید پذیر در سطح کشور واستان از جایگاه بالایی برخوردار بوده و خوزستان با دارا بودن دشت های پهناور می تواند یکی از استان های استراتژیک در زمینه ساخت این نیروگاه ها باشد.
وی بیان کرد: اگر پروژه هایی در این زمینه در خوزستان به خوبی اجرا شود ضمن ایجاد اشتغال، می تواند در جذب سرمایه گذار نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.
بلادی موسوی ادامه داد: امید است که مسئولان استان و به ویژه باوی و شهر رامین مانند گذشته از سرمایه گذار این طرح حمایت کافی را داشته باشند تا روند اجرایی کار به سرعت پیش برود.
وی افزود: شرکت برق منطقه ای خوزستان به عنوان متولی توسعه و نگهداری شبکه های توزیع و فوق توزیع ، پروژه های زیادی را در خوزسان تعریف کرده که 6 پروژه نیز به صورت همزمان در شهرستان باوی در حال انجام است.
وی بیان کرد: سه پروژه پست، شیبان، شهید هاشمی و غدیر جزو این 6 پروژه به شمار می روند که همجوار شهر جدید رامین در حال اجرا بوده و امیدواریم درسه سال اینده به بهره برداری برسند.
بلادی موسوی گفت: ارزش سرمایه گذاری این پروژه ها حدود یک هزار و 500 میلیون ریال است.
بر اساس این گزارش عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی فتوولتاییک ملاثانی و پنج پروژه عمرانی شهر رامین روز پنجشنبه با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، آغاز شد.
7152 / 6037
خبرنگار: محمدرضاخبازان ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.