سید مسعود میررضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، توسعه دولت الکترونیک را از برنامه‌های اولویت‌دار دولت دوازدهم در استان اعلام کرد و افزود: اگرچه در دولت‌های قبل بحث دولت الکترونیک و ضرورت ایجاد آن مطرح شد اما هیچگاه اقدام عملی در این بخش انجام نشد.
وی با بیان این که رییس‌جمهور تاکید زیادی بر اجرایی شدن این طرح در کشور دارد، اظهارداشت : دکتر روحانی تاکید بسیار زیادی بر شفافیت و شفاف‌سازی در دستگاه های اجرایی دارد و این مهم با اجرایی شدن دولت الکترونیک تا حد زیادی محقق می‌شود.
وی از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان بازوی اجرایی در توسعه دولت الکترونیک نام برد و خاطرنشان کرد : اگرچه ایجاد زیرساخت‌های دولت الکترونیک در استان تا حد زیادی زمان‌بر و طولانی شد اما با این حال، سمنان همچنان از استان‌های پیشرو در توسعه زیرساخت‌های مرتبط با دولت الکترونیک است.
میررضایی با بیان این که بخش زیادی از زیرساخت‌های مرتبط با توسعه دولت الکترونیک در استان سمنان آماده شدهاست ، ادامه داد: اقدامات و هماهنگی‌ها و هم افزایی بین‌دستگاهی و همراهی استاندار پیشین، تشکیل کارگروه تخصصی دولت الکترونیک با ریاست استاندار و دبیری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، تفکیک خدمات دولت الکترونیک و گردآوری خدمات دولت الکترونیک دستگاه‌های اجرایی ، راه‌اندازی مرکز داده استان و پیگیری ایجاد مرکزی برای تبادل داده‌ها، راه‌اندازی پنجره واحد استانی از جمله اقداماتی است که در استان با هدف فراهم کردن مقدمات دولت الکترونیک در استان انجام شده است.
وی با اشاره به راه‌اندازی پنجره واحد استانی به منظور ایجاد دولت الکترونیک در استان اضافه کرد: در این پنجره واحد همه تبادلات دولت الکترونیکی انجام می‌شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به این که ایجاد دولت الکترونیک علاوه بر شفافیت زمینه سرعت در بسیاری از امور و رفاه اجتماعی را فراهم می‌کند، گفت : دولت الکترونیک محدود به مناطق شهری نیست و مناطق روستایی نیز از این مزیت بهره‌مند می‌شوند.
وی به توازن جغرافیایی در انتخاب این روستاها در استان اشاره و اضافه کرد : باتوجه به فراوانی بالای روستاها در شرق استان و متناسب با جمعیت روستایی سهم 2 شهرستان شاهرود و میامی از این طرح پنج روستا، سهم دامغان سه روستا و سهم گرمسار و سمنان هرکدام یک روستا بوده است.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان 293 هزار و 291 کاربر اینترنتی دارد.
6026
خبرنگار: محدثه عباسی** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.