به گزارش ایرنا، سعید طاهری روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این سازمان افزود: بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد نوعی روش بودجه ریزی است که تاکید بر نتایج کار دارد.
وی اظهارداشت: رویکرد دولت برای پیشنهاد لایحه بودجه 97، اصلاح فرایند توزیع اعتبارات و اجرا و نظارت، حرکت به سوی تمرکز زدایی و افزایش شفافیت و انضباط بودجه ای است.
وی خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی های مهم لایحه بودجه سال آینده، افزایش سهم استان ها در اعتبارات هزینه ای از 4.3درصد به بیش از 24 درصد است.
طاهری افزایش سهم استان ها در اعتبارات سرمایه ای به بیش از 30 درصد و استانی شدن 868 طرح ملی و تملک دارایی های سرمایه ای و توجه ویژه به عدالت اجتماعی را از دیگر ویژگی های لایحه بودجه 97 برشمرد.
رییس سازمان برنامه و بودجه استان سمنان گفت: اولویت بندی و توجه ویژه به موضوع آب، تولید و اشتغال ، تقویت بنیه نظامی، مسکن و بافت فرسوده،محیط زیست و ساماندهی پسماندها و آلودگی ریزگردها،توسعه سواحل مکران و حمل و نقل ریلی و عمومی در لایحه بودجه سال 97 اقدامی ارزشمند است .
وی تصریح کرد: در دولت های قبلی عطش کلنگ زنی در کشور وجود داشت ولی دولت تدبیر و امید تکمیل 71هزار طرح نیمه تمام را اولویت قرار داده است.
طاهری اضافه کرد: دولت برای تکمیل طرح های نیمه تمام، 9 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در نظرگرفته که بخشی از آن محقق شده و مابقی امسال تامین می شود.
ارایه لایحه بودجه 97 کشور از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی در چند روز اخیر با نظرات مثبت و منفی بسیاری از سوی صاحبنظران و کارشناسان مواجه شده است.
به گزارش ایرنا ، لایحه بودجه سال 1397 هفته گذشته از سوی رئیس جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نف جمعیت دارد.
6026/7342
*خبرنگار: الناز ملکی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.