به گزارش ایرنا، مهدی شادنوش روز یکشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی در سالن رازی دانشکده دندانپزشکی سمنان افزود: آموزش و پژوهش در تمامی رده های سنی بسیار ارزشمند است و با توجه به این امر درآینده افرادی با ذهن های خلاق در کشور فعالیت می کنند.
وی پژوهش محوری را مهم ترین راه خروج کشور از معضلات و بن بست های اجتماعی اعلام کرد و اظهار داشت : با توجه به تحریم های استکبار جهانی، با رویکرد پژوهش محوری می توان بخش های اقتصاد، صنعت و پزشکی را از این تحریم ها مصون نگه داشت.
شادنوش با بیان این که بسیاری از اقدامات گذشته در سیاست های کلان کشوری در بخش اقتصادی اشتباه بود، خاطرنشان کرد: می توان با تجربه اندوزی از طرح های ناموفق پیشینیان ، مسیر رشد و توسعه در کشور را هموار کرد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت : توجه به رویکرد پژوهش و فناوری بسیاری از معضلات را برطرف خواهد کرد.
علی رشیدی پور با اشاره به تاکید رهبر انقلاب به امر پژوهش و فناوری افزود : پیشرفت کمی و کیفی کشور در تولید علم روندی رو به رشد است.
وی بر ضرورت دیپلماسی علمی تاکید و تصریح کرد: همکاری تحقیقاتی با دانشگاه های معتبر داخلی و خارجی منجر به رشد قابل توجه دانشگاه ها و تولید مقالات برتر می شود.
در این آیین، محمد فروزش ، کامران قدس، پرویز کوخایی ، حسین میلادی گرجی ، بهادر باقری ، حمیدرضا ثامنی ، سام زربخش ، فاطمه احسانی ، رقیه محمدی، مهدی کاهویی، منیر نوبهار ، حسام الدین عسکری مجد آبادی ، روح الله رستمی، مهدی صالحی زین آبادی به عنوان پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی سمنان در سال 1396 تجلیل شدند.
دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان حدود 2 هزار و 600 دانشجو در هشت دانشکده دارد که 2 رشته در مقطع کاردانی ، 18 رشته در مقطع کارشناسی دارد.
6026
*خبرنگار: مهسا زیاری تنظیم : محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.