به گزارش ایرنا، محمدتقی مشهدی روز سه‌شنبه در نشست توجیهی حمایت از امر به معروف و نهی از منکر استان در سالن جلسات اداره کل بازرسی استان افزود : سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی ریشه‌‌کن کردن منکرات در جامعه است و اجرای صحیح این فریضه الهی در ادارات هم باید نهادینه شود.
وی آگاهی مجریان امر به معروف و نهی از منکر را در اجرای این فریضه الهی در دستگاه های اجرایی استان ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید با هم افزایی یاوران معروف، این طرح چشمگیرتر از گذشته در سمنان اجرا شود.
وی با اشاره به این که اداره کل بازرسی استان، ناظر اجرای صحیح قوانین ابلاغی در این بخش است، ادامه داد: انتخاب اعضای فعال و گسترش دامنه فعالیت‌ها در اجرای صحیح این 2 فریضه در ادارات و نهادهای دولتی از مواردی است که باید مورد توجه گیرد.
مدیرکل بازرسی استان سمنان اضافه کرد : ترویج امر به معروف در جامعه وظیفه همگانی است و آحاد جامعه و مسوولان برای اجرای این فریضه تلاش کنند.
مشهدی درباره چگونگی شکل‌گیری و فعالیت اعضای این شورا، تصریح کرد : در این طرح برای افراد معرفی شده از سوی دستگاه‌های اداری، نشست آموزش توجیهی تذکر زبانی برگزار می شود و پس از آن نشست ، گواهی برای فعالان صادر می‌شود که ملزم به تذکر منکرات در دستگاه های اداری هستند.
وی اضافه کرد : تمامی دستگاه‌های اجرایی باید شورای امر به معروف و نهی از منکر را در ادارات تشکیل دهند و این حکم را به دستگاه زیرمجموعه شهرستان ‌ها ابلاغ کنند.
به گزارش ایرنا، در این نشست مدیران دستگاه اجرایی که دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارت محسوب می‌شوند، گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی را ارایه دادند.
در استان سمنان بیش ازچهار هزار نفر و در مرکز استان 2 هزار نفر در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر آموزش دیده‌اند و بیش از 600 نفر به صورت رسمی در شهرستان سمنان فعالیت دارند.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.