آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با گرامیداشت روز دانشجو افزود : وحدت تشکل های دانشجویی در ارتقا سلامت و کاهش تنش میان احزاب سیاسی در جامعه تاثیرگذار است.
وی اظهارداشت : تولید اندیشه حق یک دانشجو است و نباید هیچ جریانی این آزادی را در دانشگاه ها از این قشر از جامعه سلب کند.
وی با بیان این که نباید با جریان ‌سازی‌های تناقض آمیز آرامش دانشجویان و فضای علمی دانشگاه ها را برهم زد، خاطرنشان کرد : امنیت لازم برای برگزاری نشست های مختلف علمی و اجتماعی در دانشگاه های استان سمنان باید برقرار باشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان یادآور شد : افزایش اشتغال برای جوانان و کاهش دغدغه های اقتصادی آن ها برای تشکیل زندگی مشترک، از اصول برنامه‌های همیشگی دولتمردان باشد.
آیت الله شاهچراغی تصریح کرد : روز دانشجو تنها مختص به روز 16 آذر نیست بلکه همواره مسوولان به دلیل علم افزایی و تاثیر فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در جامعه، قدردان این قشر فرهیخته هستند.
به گزارش ایرنا، در تقویم جمهوری اسلامی 16 ماه آذر به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است، این روز، به یاد سه دانشجو مصطفی بزرگ نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ 16 آذر 1332 ، حدود چهار ماه پس از کودتای 28 مرداد همان سال در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.
6026/7339
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.