سرهنگ حسن خسروجردی روز دوشنبه در گفت ‌و گو با ایرنا افزود : علت این امر یکنواخت بودن محورهای ارتباطی و کویری بودن استان به ویژه محور پرترد مشهد - تهران است.
سالانه بیست میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می کنند.
به گفته وی 64 درصد تصادفات منجبر فوتی در هشت ماه سال جاری در محور ارتباطی تهران - مشهد و 36 درصد دیگر در دیگر محورهای ارتباطی استان به وقوع پیوست.
وی با تاکید بر لزوم هم افزایی دستگاه‌ها در کاهش آمار تلفات جاده‌ای، یکی از راهکارهای کاهش این مشکلات در این استان را ایجاد جذابیت در طول محور و ورودی شهرهای استان برشمرد و گفت : برای عملیاتی شدن این طرح ، نهادهای میراث فرهنگی و فرمانداری‌ها باید پای کار بیایند.
وی احداث توقفگاه میان راهی، نصب تابلوهای هشدار دهنده و اقداماتی مشابه را تا حدود زیادی در کاهش آمار تلفات جاده‌ای این استان تاثیرگذار دانست.
فرمانده پلیس راه استان سمنان با بیان این که در منطقه سردره استان با کوچکترین بارندگی واژگونی خودروها را داریم ، گفت : اقداماتی در این محور صورت گرفته اما باید مشکل این نقطه حادثه خیر به طور کامل بررسی و حل شود.
خسروجردی به اقدامات فیزیکی و فرهنگی پلیس راه استان سمنان برای مهار تصادفات در ایام تعطیلات ماه صفر در سال جاری اشاره و اضافه کرد : ایجاد موکب های بین راهی، آتش زدن لاستیک و افزایش کنترل‌ها از اقداماتی بوده که به نسبت مدت مشابه سال قبل حدود 50 درصد کاهش تصادفات داشته ایم.
وی همچنین از آمادگی پلیس راه استان در اجرای طرح زمستانی در روزهای آینده خبر داد و گفت : تلاش می‌شود با هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط امسال شاهد کمترین حادثه در محورهای استان باشیم.
فرمانده پلیس راه استان سمنان با بیان این که میزان تلفات جاده‌ای در هشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نکرده است، خاطرنشان کرد : ترافیک در محورهای مواصلاتی امسال 9 درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، سالانه بیش از 20 میلیون مسافر از محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می‌کنند.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.