محمود علیزاده روز شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود : برای حل این مشکل و خروج ورزش روستایی از رکود طرحی پیشنهاد شده که در صورت اجرا به تحرک و پویایی ورزش در روستاها کمک خواهد کرد.
وی اظهارداشت : راه‌اندازی جشنواره ورزشی در خانه‌های روستایی و ایجاد رقابت بین اعضا علاوه بر احیای ورزش‌های سنتی، شور و نشاط حاصل از این آن نیز خانه‌های ورزشی روستایی را از کم تحرکی خارج می‌کند.
وی هم افزایی و استفاده از ظرفیت مالی فدراسیون ، بخش خصوصی، اداره کل تربیت بدنی و دهیاران را در احیای ورزش‌های بومی، محلی روستاها مهم دانست و تصریح کرد : همکاری نکردن از سوی نهادهای مرتبط ظلم مضاعفی به ورزش روستایی است.
رئیس هیات ورزش های بومی و محلی استان سمنان تاکید کرد باید با تامین منابع مالی زمینه توسعه ورزش در روستاها فراهم شود.
به گفته علیزاده راه ‌برون‌رفت از وضعیت فعلی برنامه‌ریزی و اختصاص اعتبار طبق نیازها ، ساماندهی هزینه‌ها و همکاری مسولان ورزشی و دهیاران است.
وی اضافه کرد : همچنین فعال شدن طرح ورزشی تنها با یک دارت و میز تنیس در خانه ورزشی روستاها عملیاتی نمی‌شود بلکه باید طرح جامع ورزشی در روستاها اجرا شود.
وی با بیان این که توسعه ورزش در روستاها منفعت کل جامعه را به دنبال دارد، بیان داشت : برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان هزینه ها در امر ورزش‌ باید هدفمند هزینه شود و‌ حتی با در اختیار گذاشتن امکانات ورزشی، روستاها را از نظر ورزشی غنی کرد.
به گزارش ایرنا بیش از 30 هزار ورزشکار سازمان‌یافته در استان سمنان فعالیت می‌کنند.
بر اساس سرشماری سال 95 از 702 هزار نفر جمعیت استان سمنان،560 هزار و 502 نفر جمعیت شهری و 141 هزار و 858 نفر جمعیت روستایی است.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.