محمدتقی گلی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با ائمه جماعات دامغان در سالن جلسات سپاه ناحیه این شهرستان گفت: پیشگیری از وقوع جرم در کشور پدیده ای نوظهوری نیست و این امر از جمله وظایف فراقوه ای است که باید همه مسوولان و مردم با پیشگیری، از وقوع جرم جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: سرقت، حمل مواد مخدر، تصادفات، توهین، افترا وفحاشی از جمله مهم ترین پرونده های وارد شده به دستگاه قضایی شهرستان دامغان در چندسال گذشته بوده است.
وی با بیان این که 20 درصد ورودی پرونده به دادگستری این شهرستان در رابطه فحاشی و توهین وافترا است گفت: ورود 17 هزار پرونده تنها در سال 95 به دستگاه قضایی زیبنده مردم با فرهنگ دامغان نیست.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی دامغان در این نشست به وظیفه ائمه جماعات در راستای فرهنگ سازی کاهش جرم و خشونت اشاره کرد و گفت: ائمه جماعات به عنوان قطب فرهنگ سازی در جامعه هستند که می توانند با سخنرانی ها و فرهنگ سازی خود، از وقوع بسیاری از جرایم بکاهند.
وی به ظرفیت فرهنگ سازی در مساجد اشاره کرد وگفت: شهرستان دامغان، شهری مذهبی با مردمی متدین و انقلابی بوده که می توان با ترویج فرهنگ صلح و آشتی در بین نمازگزاران عواقب مهم ترین چالش های اجتماعی را به مردم یادآوری کرد.
دادستان عمومی شهرستان به موضوع جنگ نرم اشاره و عنوان کرد: امروز سربازان دشمن در جنگ نرم، افرادی هستند که در فضای مجازی فریب خورده اند که باید با استفاده از ظرفیت روحانیت، مردم را هوشیارکرد.
شهرستان دامغان بیش از 90 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6103 خبرنگار: میثم اسماعیلی** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.